onsdag 23 mars 2011

Samtal...

Äntligen har jag hört från Försäkringskassan och min handläggare.
Har velat förklara mer vilka symptom jag har och hur dagsläget ser ut.
Men det tar så mycket energi för mig att förklara och få ut det jag vill ha sagt..mitt huvud blir ett fullständigt kaos och långt därinne sitter jag och verkligen vill skrika ut allt jag har inombords.
Hur mycket jag än förklarar och handläggaren försöker förstå så går det nog inte riktigt in för henne hur jag egentligen är och mår.

De flesta tror jag är utbränd och har en typ av depression men så är inte fallet. Jag har tidigare för många år sedan varit bägge delarna och det är småpotatis av det jag har nu.
Jag gick över utbrändheten och kollapsade fullständigt i kropp och själ... Jag trodde att jag klarade allt och om jag hade viljan så skulle det gå. Men ack så fel jag hade...
Jag söker dagligen efter nåt som ska hjälpa mig; behandlingar, aktivitet och läkarvård men jag har testat mycket nu men inget som gjort mig bättre direkt.
Dock känns kundaliniyoga,meditationer och dylikt väldigt skönt och det hjälper till viss del men vill ha resultat.
Har även börjat gå på akupunktur och det är nåt jag ska fortsätta med och se hur det fungerar på mig.

Men ork att testa och kämpa finns knappt. Jag har viljan men den ger mig ofta bakslag.
Utåt sett så försöker jag vara glad,låtsas orka mer än jag kanske gör, bara för att jag vill så gärna vara "normal" och orka allt som andra gör.

Nu har jag äntligen hittat en klinik neråt landet som forskar kring detta och där jag hittade en sida på symptom som jag verkligen känner igen mig i.
Jag fällde många tårar när jag hittade den där det stod svart på vitt symptom som jag har samt hur människor har blivit bemötta inom sjukvård osv. Jag kände verkligen igen mig i de situationerna.
Vill bara att folk ska förstå...

Men jag tycker inte om när folk tycker synd om mig etc... det enda jag vill är att andra ska veta vad jag har och förstå hur jag mår.
Så jag slipper försöka förklara och att mitt huvud ska bli mer kaosartat.
Att skriva i denna blogg är även det mycket jobbigt för huvudet men det är något som även är skönt att få ur sig.

Jag önskar bara att jag kunde få träffa andra som har det som jag...att få dela tankar med och få råd av...
på min väg att bli frisk...

1 kommentar:

  1. Jag vet inte var du bor,,men i Göteborg fick jag min diagnos på Gottfries kliniken...Kika in där...Bor du nära,,kräv en remiss..allas rätt...

    SvaraRadera