måndag 11 april 2011

Jobb och saknad...

Man sitter här hemma och känner ångest varje söndag för att alla ska till jobbet på måndag... Jag hatar verkligen att vara sjukskriven och inte få jobba och tjäna pengar som andra.
Saknaden efter arbetskamrater och ha något att göra är stor.
Jag försöker så fort jag orkar att ta mig ner till jobbet och insupa atmosfären där... nog för att det ibland är stress och fullt upp i butiken, men skratten och prat om allt och inget samt arbetsuppgifterna är b la något jag längtar efter.

Mina arbetskamrater är underbara och helt ärligt galna stundvis :D
Men det är så det ska vara på jobbet!! 



Det är även kul att jobba i den butik som var den första Hennes & Mauritz butik som Erling Persson grundade 1947.



Min dröm när jag var yngre var just att jobba på H&M.
Jag älskade kläder och trender.

Så när jag gick andra året på gymnasiet blev jag fruktansvärt skoltrött och tänkte hoppa av. Tror jag hade pressat mig själv så hårt och ville mer än jag klarade av.
Var kanske även förvirrad och inte visste riktigt vad jag skulle bli när jag blev stor. H&M fanns ju inte i min lilla ort...


Men fick chansen under en vecka att praktisera på H&M i Avesta för att slippa skolan för en stund och tänka över mina funderingar om att hoppa av.
Resultatet blev att jag fortsatte skolan och det var väl tur det. För studenten vill man ändå ta.


Så jag fick mersmak av H&M och sökte mig dit efter flytten till Västerås och här blev jag kvar. :)


<3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar