måndag 25 juli 2011

Tankar...

Mina tankar går just nu till alla där ute i världen som har det svårt och med problem...


Det senaste var Norge händelsen som var förskräckligt. 
Även Amy Winehouse som dog för någon dag sen... kändisar som dör i förtid blir vanligare och vanligare tyvärr... så tragiskt!!

Men alla dessa tråkiga händelser ute i världen sätter spår i oss människor.. kanske mer i det undermedvetna än man tror.

Jag är en sån människa som verkligen tar in andra människors känslor i olika situationer de hamnar i.
Mår de dåligt så tänker jag mig in hur de måste känna sig.
Vet att det inte är bra att göra så för ens egen skull och mående, men tyvärr är det sån jag är.

Tårarna rinner ofta när man har hör om någon som har det svårt eller läser tidningar, ser på tvn om tragedier osv...
När vänner och nära o kära har det svårt känns det mycket tungt i hjärtat.

För att jag ska lära mig att inte ta in allt så fruktansvärt djupt inom mig så har jag nu försökt att inte läsa och se alla nyheter så ingående hela tiden.
Varje dag sänder de ut negativa nyheter till samhället om än det ena och det andra... har vi verkligen så stort behov av att veta precis ALLT som händer i andra länder?! Så ingående repotage...
Genom att inte försöka läsa om allt så är jag absolut inte en kall människa...tvärtom...
Jag försöker bara få lite positiva energier till mig och slippa känna sån maktlöshet och sorg för allt runtomkring.

Så all kärlek från mig går till alla i världen som har det svårt..stora som små problem.
Vi behöver mer frid och kärlek runt om oss!!!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar