tisdag 13 september 2011

Tankens kraft...



Våra tankar styr hur vi är och blir...
Ofta så tänker vi väldigt negativt och nedvärderar oss själva.
Jag har gjort det massor fast jag vet att det är fel och jag egentligen vet hur man ska tänka.. (kbt)

Har gått igenom mycket sorg och frustration under åren som ändå har gjort mig väldigt stark som person.
Jag vet att genom mina tankar har jag rest mig upp från det jobbiga... och det har resulterat i styrka och stolthet för mig själv.

Har nu jobbigt med min "sjukdom" som jag ännu inte fått någon riktig diagnos på, men som jag tror jag vet vad det är...
Samtidigt i denna frustration och lidande av alla symptom samt dåligt med hjälp från läkare osv... har jag gått igenom sorgen efter kärleken...

Har rest mig fortare än jag trodde och tänker väldigt positivt på mitt liv trots allt det svåra och tunga.
Jag sorterar bort onödiga tankar varje dag... tar till mig dem och känner hur de känns och sen släpper taget om dem.
Det tar mycket energi och mycket känslor som virvlar runt, men jag har börjat lärt mig och det känns jättebra. :)

Man måste förlåta det gamla... handlar inte om att förlåta personen eller vad det nu är... utan sig själv, att inte låta minnena såra dig...
Det kan ta tid men känns som i detta fall har jag läkt mig själv på ett bättre sätt än jag gjorde tidigare i mitt liv.
Jag önskar dessa personer allt gott och jag har lärt mig så otroligt mycket om mig själv under tiden så jag är bara positiv trots sorgen...

Det senaste tog hårdast och var något som betydde så mycket för mig men gick ändå lättare att läka ifrån efter att jag nådde botten...
Allt har att göra med mina tankar samt min intuition som blir bara starkare och starkare... som jag även börjar lyssna till också och inte bara strunta i.. :))

Jag lever och jag finns <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar