torsdag 22 december 2011

Kaos, Glädje o Längtan...


Det är mycket inombords trots att jag har lärt mig att vara mer harmonisk och stänga av det yttre...
Jag har blandade känslor, men mycket glädje med som bara vill komma ut.

Har råkat "såra" människor på sista tiden men det har inte varit med mening och är inget som är stort så, men det tar på mig och jag mår skit av det :(
Jag hatar att få andra att må dåligt om det bara så är besvikelse eller nåt litet... 
Men det går inte att undvika på nåt sätt tyvärr... <3

Jag känner av pressen och stressen utifrån och den gör jag så gott jag kan att skydda mig mot.
Hade en underbar lunch med min chef och E igår iallafall.. kändes bra att prata lite.. är såå tacksam för att de lyssnar och förstår så gott de kan :)
Att vara sjukskriven är förjäkligt och ekonomin den är kass.
Har fått rådet av läkare och alla runt mig att hitta på roliga saker som jag mår bra av.. men hur sjutton gör man det när allt kostar??!! 
Jag vill massor och även gå på aktiviteter som yoga..meditationer osv... men kostnaden drar iväg, inte billigt alls :(
Jag försöker lugna ner oron och vara i nuet.. inte så lätt dock...
Att vara själv med allt..boende, barn etc är inte lätt just nu... Men jag kämpar på och ser framåt.. allt måste gå!!!
Fattar inte själv hur jag ändå kan vara så positiv och glad fast man inte har det så bra.. min andliga sida är rätt bra att ha ibland och de böcker man läst har fått mig att må så mycket bättre i mig själv. :)

Jag har en längtan och en glädje också och jag väntar på att få se hur den kommer sluta...

Är återigen barnledig ett dygn... tomt men ska göra det bästa av det och ta hand om mig själv :)

<3 Love, Peace and Light <3 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar