fredag 6 januari 2012

Sömn... var finns du?!


Har varit en vecka med trötthet men ändå några ljusglimtar... tur jag haft goa P att prata med när jag legat som en trasdocka och inte kunnat ta mig för någonting...
Vad skulle jag göra utan dig?!

Igår blev det att umgås med trevligt sällskap och se den spännande junior vm finalen i ishockey... hur duktiga som helst är de Sveriges juniorer :)
Men följden blev för lite sömn och nu sitter man här som en zombie :/
Får försöka ordna upp detta..
Längtar även efter min storskrutta och får dåligt mamma samvete... inte lätt :/

Har tagit några powerwalks i den fruktansvärda halkan för att kunna gå in i mig själv och samtidigt må bra i kropp och själ.
Fick dock för ett par dagar sen vara med och hjälpa och stötta en kvinna som cyklat omkull på isbanan till väg...
Sitta och hålla om henne..lugna henne medan hon chockad höll för den blödande munnen med några utslagna tänder...
Tur att hon inte hade slagit i huvudet och tappat medvetandet iallafall... stackarn :(
Men ambulansen kom till slut...

Mycket tankar som kommer när man får vara med om något sådant... att få hjälpa och finnas till hand för medmänniskor känns fint och önskar världen kunde se annorlunda ut... skapa fred och ge kärlek och omtanke istället för allt hat...

Nu blir det till att fixa till mitt lite trasiga och tomma inre så jag kan försöka få lite energi till kroppen också...

<3 Sat Nam <3

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar