torsdag 31 maj 2012

Symbolik...

Har gått och tänkt lite efter att jag har fått till mig vissa djur i mitt liv på sistone... vissa av dem fastnar jag mer för på något konstigt vis en vissa... eller det är väl inte konstigt men jag dras till dem...

Vissa nätter har jag drömt om samma djur gång på gång... 
b la guldhamster.. och jag tog fram Solögas bok "Djurens språk och kollade vad just hamstern symboliserar :)


Guldhamster:
Skapa tid och utrymme till att ta hand om dig själv.
Min gåva till dig är att se till att du mår bra.
(Handlar om att släppa alla "måsten" och bara se till dig själv.

Först när du mår bra och är i balans kan du fortsätta att skapa och arbeta.)

Så klockrent för mig!!! Och jag är verkligen tvungen att strunta i de flesta måsten pga min hälsa.

Sen har vi fler djur som kommit in i mitt liv:



Rag Doll (Katt):
Ge lyckan fria händer.
Min gåva till dig är att ta emot lyckan.
(Något positivt  är på ingång i ditt liv. Öppna ditt hjärta och ta emot.)

Får:
Samarbete är bra. Du kan erhålla stöd av andra och kan i din tur vara ett stöd för dem.
Min gåva till dig är- stötta varandra.
(Fåren visade mig att de sällan gör saker på egen hand.
De hade helt enkelt mest att vinna på att göra saker gemensamt.)

Hund:
Vänner finns överallt. Min gåva till dig är att ha goda relationer med omvärlden och att finna nya vänner.
(Här gäller det att öppna ditt hjärta för omvärlden och våga träffa nya människor, våga bejaka nya vänner mm.)  
Gös:
Att leva är roligt. Min gåva till dig är att ha kul.
(Ut och roa dig.)

Abborre:
Ta farväl och frigör dig själv från det gamla så att något nytt kan komma in i ditt liv istället.
Min gåva till dig är att förnya.

Nässelfjäril:
Skapa en ny grund att utgå ifrån och lycka och harmoni kommer infinna sig.
Min gåva till dig är att skapa och bygga något nytt.

Häst:
Frihet börjar inifrån. Min gåva till dig är att känna dig fri.
(Låt inte negativa tankar eller rädslor hindra dig från att göra det du vill.)

Gissa om allt detta stämde in på mig just nu :)
Jag har jobbat med vissa saker under en rätt lång tid nu och känner att det går framåt...

Det att det skulle vara bra att ta till hjälp ibland är något som jag verkligen jobbar med.
Jag vill inte belasta andra människor helst...
Och att lyckan och harmoni börja komma till mig är helt sant... varje del av mitt liv har lärt mig något...
Nu har jag lagt min envisa del åt sidan och sett åt ett nytt håll... hittat en man som jag förr skulle ha struntat i men som jag nu äntligen tar till mig...
Ett stort steg för mig och för mänskligheten haha... men hur bra är det inte så säg?!! :)
Har fått nya fina vänner som jag har lärt mig mycket av genom att vissa är till viss del olik en själv men ändå så har man ett enormt utbyte av dem...
Så längtar tills vi ses :)
Varje negativ tanke tar jag till mig, accepterar och känner hur den känns inombords och sen försöker släppa och ta in positivitet och ljus istället... det funkar faktiskt rätt bra och jag känner mig mer lugn och glad...

Drömmar och saker som sker har allt en betydelse... upp till er och ta in det och göra något bra av det...
Det hjälper till att läka dig själv, skapa balans och harmoni inom dig och kunna leva fullt ut och må bra :)

<3 Namaste
               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar