torsdag 7 juni 2012

...


Min dag har bestått av att ligga och vila... stundvis har jag inte orkat med ljud och önskar jag hade hörselskydd men det har jag glömt att skaffa.
Känns som man skulle ha över 40 graders feber, total utmattning samt värk och ett huvud som jag helst skulle vilja hugga av... mina vanliga symptom alltså.. suck..

Jag vill absolut inte ses som ett "offer" och dra på mig den där "koftan"... men när jag blir riktigt dålig så sitter den där lilla Linda långt där inne och sänder ut en slags rastlöshet i hela kroppen fast jag inte orkar röra en pinal... dryg känsla...
Viljan trycker på och mitt dåliga samvete gör sig påmind..


Någon frågar vad jag gör... jag säger att jag vilar...
Senare på dan får jag samma fråga... och jag säger att jag vilar nu med... får som svar: Fortfarande?

Ja fortfarande :(
Jag skäms, får dåligt samvete, känner mig värdelös, tråkig... etc etc

Detta kan hålla i sig länge.. men ibland blir det bättre efter en dag om man har tur... eller som jag brukar göra.. sätta på masken, bli en robot och låtsas att jag funkar :/

Jag försöker verkligen leva ett ganska normalt liv så gott det går...
Jag försöker vara glad och orka...
Men framförallt så försöker jag få människor runt mig att förstå vad jag har och hur jag mår.. men det verkar inte funka :/
Vill inte tjata om symptomen eller denna skit... vill bara få en förståelse och stöttning när det är som jobbigast... inte några konstiga kommentarer som gör att jag får ännu mer dåligt samvete och känner mig värdelös som människa eller mamma/flickvän...


Vissa gånger behöver jag närhet och bara någon som finns nära en när jag är som värst... och ibland ensamhet...
Att ligga och inte orka röra kroppen är inte något som man önskar... det jag däremot önskar är att människor ska kunna förstå och lyssna ordentligt på vad man säger och förklarar...

Kanske en dag......

<3 

  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar