torsdag 20 september 2012

Babbel...


Tänk så det har blivit... viktigt att ha en bra relation till sin partner och kunna prata om allt... djupa, vanliga och allvarliga saker utan att det ska kännas konstigt.
Väldigt viktigt för mig!!  

Genom sms och telefonsamtal kan det bli mycket missförstånd som inte alltid är så roliga att handskas med.


Ja så kan det va!!! Haha 

Så är det..utan kaos :)

(Snillet spekulerar här)


Runt om en florerar det av kärlek, separationer och mycket känslovirvlar...
Vi är inne i en sån tid nu... men det tråkiga är att allt det lyckliga oftast tar slut för fort..

Varför kan inte förhållanden vara livet ut nuförtiden?!
Jobba för/med och lär av varandra istället för att skippa det jobbiga och ta den lättaste vägen ut.

Älskar folk varandra på riktigt nuförtiden eller är det bara ytligt?! 

Förstår att det kan vara svårt att ta bort blockeringen för hjärtat som man själv bygger upp efter dåliga förhållanden eller kärlekar.
Har själv "hatat" män i alldeles för många år efter att ha lämnat någon som gjorde mig illa inombords..
Och efter att sen mött fel män, men ack så lärorikt, så står man där igen..
Vågar man öppna sitt hjärta i framtiden?

Jo faktiskt gör jag nog det, men inte till 100% i början kanske.. vet hur ont ett skadat hjärta gör men jag kommer acceptera den känslan om den kommer igen.
Smärta är inget farligt men tilliten till någon känns farligare... vill bara att allt ska flyta på.. 
så klart med lite gupp på vägen men vill inte att allt ska vara så svårt och krånglig.

Prata ut.. inte bara "halva meningar" och låt den andra förstå vad du ville ha sagt... enkelt egentligen...


Nu ska jag vila lite efter en härlig powerwalk i det soliga höstvädret... alla mina onödiga tankar flaxade iväg i vinden ;D
Sen väntar besök :) 

<3 Lev och Lär

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar