tisdag 16 oktober 2012

Kärlek och Problem...







Som jag tagit upp tidigare... varför gör alla det så enkelt att bryta upp i ett förhållande?!
Man ser det hela tiden, och är aldrig kärlek inblandad? 

Det är tråkigt att det ska vara så.. många tror att "gräset är grönare på andra sidan" och att det är alltför jobbigt att gå igenom konflikter eller problem...
Men älskar man någon så måste man väl jobba för det, eller?

Många säger även i början av förhållanden att de inte gillar konflikter och att man alltid ska reda ut saker ordentligt om så sker...
Var har dessa tankar och åsikter försvunnit när det väl händer?!
Är de flesta så otroligt skadade från tidigare förhållanden att det är svårt eller omöjligt att ta tag i det de så önskar i sina liv?

Har nu under en tid lyssnat på vänner som har relationsproblem av olika slag.. runt om bryts det upp och startas nytt...
Vill bara att förhållanden ska hålla under lång tid någongång..se människor som står en nära få känna lycka och riktig kärlek :)

Själv har jag lärt mig otroligt mycket av relationer och känner att det gäller att få någon i sitt liv som är på samma bana som en själv...
Som inte vill ha draman, inte tjafsa om något obetydligt, ej vara konflikträdd och fly och som kan vara helt ärlig.

Jag har verkligen inte varit guds bästa barn tidigare under nåt år... men det senaste året har jag brottats med mina inre demoner, bearbetat skador och besvikelser från tidigare förhållanden och verkligen blivit less på allt destruktivt som kan finnas.

Senaste förhållandet var jag föör ärlig och hoppades på detsamma.. men vi var inte ämnade för varandra helt enkelt och var inte "på samma bana".. man hoppas ju att det en person står för och vill ska stämma i verkligheten..
Ibland är vänskap bättre :)

Nu hoppas jag verkligen det flyter på i mitt liv och fortsätter att kännas varmt och harmoniskt... som det gör just idag.. <3

<3 Love and Peace to All of You          


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar