torsdag 8 november 2012

Allt har en mening...


Om man första tar detta med presidentvalet i USA så tycker jag Obama är en person som har en viss speciell energi..
Han är en person som jag tror är ämnad för att göra saker till det bättre.. se saker på ett annat sätt.
Tror han är väldigt bra för världen och speciellt USA :)



Sen tror jag att alla dessa diktatorer som Hitler, Stalin, Mao och Mussolini osv finns någon mening med att de funnits.

Världen och folket måste ta lärdom om hur vi ska vara inför varandra, hur saker och ting kan bli om det handskas på fel sätt..
Hur mycket tankar, känslor och analyser/diskussioner har det inte varit om dessa män och styren...
Har vi människor inte lärt oss av allt det?!
Börjat tänka med hjärtat..empati..samarbete och försöka sträva efter det högre och bättre tillsammans.

Dessa människor tror jag är sända till vår jord för att vi ska få en bättre vishet och Obama är en människa som sänder ut bra energier.
Min åsikt och min magkänsla iallafall ;)

Jag väntar med nyfikenhet på vad som sker framöver med vår värld... hoppas att materialismen som vi för nuvarande har dämpas och att människorna inser att det materiella inte skänker oss lycka och välmående.

Ekonomikriser och klimatförändringar är också något som måste ske för att vi ska lära oss något... det är som det ska vara fast saker och ting är kaotiska emellanåt..

Men gillar inte hur saker och ting går sakta framåt.. att folk inte börjar lyssna inåt i dem själva och utgår från det.. är empatiska och respekterar varandra..
Man kan inte få allt på engång, tar väl några hundra år till eller mer :))
Undra om det sitter andra livsformer någonstans i universum och blir galna på oss för att vi aldrig lär oss hur vi kan få det bättre haha... tror faktiskt det finns det och de försöker få oss att inse saker och ting, få lärdom..

Så tänk på att lyssna på er själva, gå in på djupet och fråga er om ni verkligen trivs i hur livet ser ut just nu..på vår jord... hur kan du göra det bättre så vi alla får harmoni och lycka...

<3       
 
   
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar