fredag 7 december 2012

Nostalgi och Kärlek


Dennat kommer då och då upp i mitt huvud... 
När jag som 9 åring hörde den på radio, och med min grannkompis knåpade ner texten efter mycket spolande fram och tillbaka på vårt inspelade kassettband...
Jag blev Tommy Nilsson såklart.. jag var den som gav med mig tillslut... :D
Vi stod på gatan mellan våra hus och sjöng för de förbi passerande människorna som egentligen hade ganska bråttom oftast.. men de blev glada och klappade så glatt sina händer...

Sen samlade vi våra föräldrar såklart så de fick ta del av vår show där vi även sjöng Mats Rådberg & Rankarnas låt "Du kan alltid lita på pojkarna över 35" haha.. det var tider det!!
Längtar tillbaka ibland till barndomen när dessa perioder av kreativitet och glädje fanns.. ingenting verkade omöjligt och man tog tag i saker med riktig entusiasm. :)
  

Denna låt "Ingen kan älska som vi" är ju också en klassiker från filmen med samma namn som kom ut 1988...
Underbar kärlekslåt som jag idag känner förälskelse pirr av... känns som man är tonåring på nytt men med en djupare kärleks känsla <3

Senare idag blir storskruttan och jag upphämtade av hjärtat för en shoppingrunda på Erikslund och Ikea innan färden mot Fagersta går igen... bastun väntar och myys med min goding i massor!!
Distansförhållanden är lite jobbiga ibland när 3-4 dagar känns som månader ;D

-Tänk på att varje dag kan vara den sista, och ge nära och kära en kram..förlåtelse..fina ord och sådant så du inte ångrar dig om något skulle ske.
Det känns bra i hjärtat och andra uppskattar sådant också.-

<3 Låt värme och kärlek flöda  

    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar