tisdag 11 december 2012

Nu kan julen komma...


För varje år som går känns det nu på senare tid att julen bara är en enda press och stress på nåt sätt...
Man känner press att sätta upp granen och allt annat som hör julen till.. har fått höra att man ju har barn, iof en tonåring,.. men att de måste ha allt detta för att få julkänsla..
Gissa om man mår dåligt för detta, känna att man verkligen måste orka allt julstök :/ 
Blir inte bättre med att jag fick denna skitkropp som inte vill fungera just nu ordentligt och mina jobbiga symptom som gör att allt känns som en pina... t om att tänka :/

Med influensasymptom.. en kropp som kokar.. värk i leder.. hjärndimman och värken i huvudet gör det svårt att komma på idéer till julklappar, att skriva och komma på inlägg till bloggen (som jag vill få ur mig saker till), orka konversera med folk och då tänka ut meningar och ord...
Bara det att komma på maträtter att laga är ett helsike.

Vill inte att detta ska komma nu när det snart är jul.. hoppas det blir riktigt kortvarigt denna gång!!

Nu har jag iallafall kämpat med att ta upp denna gran.. tog lite tid eftersom jag var tvungen att sätta mig och vila emellanåt, men nu kan ingen säga nåt!!
Men min kropp och mående blev inte ett dugg bättre..suck


Nu blir det att äta lite och sen bädda ner sig i soffan för ordentlig vila.

<3 Namaste  
  
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar