måndag 17 december 2012

Våga välj bort...


Tänk om människor runt om i världen kunde visa omtanke, respekt och kärlek för varandra... istället för dessa krig, osämjor och bråk som sker överallt..
Allt hat som finns förpestar oss och skapar så mycket negativ energi som vi oftast inte kan värja oss ifrån.

Lika all denna avundsjuka som finns... för att en person inte mår oki med en viss sak så måste denna trycka ner eller sprida skit om andra...
Det kan skada så mycket för den/dem det drabbar..

Det finns så otroligt mycket onödigt att lägga sin energi på och som bara skapar negativ stress, skräck och alldeles för mycket osanningar och saker som vi tror är bra för oss... men som visar sig bara förstöra och låter oss hamna i våra "ekorrhjul"..

Ta nyheterna t ex, som jag under en lång tid nu har undvikit.. iallafall i stora drag och bara spånat igenom snabbt vid enstaka tillfällen.
Varför behöver vi ta del av en massa hemskheter som händer långt bort från vårt land.. vi vet ju att det sker och varför då samla dessa negativa saker inom oss?!
För mig har det lättat got inombords nu när jag har rensat bort lite av vad jag ej behöver ta in.

Sen finns det allt detta prat om hur vi människor ska leva..
förhållanden, karriärer, hur vi ska vara som föräldrar, partners etc etc...
Less på det... allt snack funkar ju inte.. världen och samhället har inte alls blivit bättre..tvärtom :/

Ytligheten ska vi inte prata om.. jag försöker få bort det ur mitt tänkande.. men media och annat har för mycket makt känns det som, finns överallt. 

Jag har levt i denna värld en gång.. vara den perfekta...
Skulle vara så duktig med allt.. som elev i skolan, mamma, dotter, flickvän, vän, arbetskollega osv...
L
yssna på andra hur saker skulle göras eller vara...

Man blev inte ett dugg klokare av det, det själpte mig totalt och inte fick man ett bättre liv..tvärtom där med..

Jag "dog" inuti och skalet utanpå... min kropp... blev förstört och åldrades på ett sätt.. med värk, en sorts hudsjukdom, minnesförluster, en hjärna som inte orkar arbeta och en total utmattning som inte liknar någon annan... en kropp som aldrig repar sig hur mycket man än vilar eller sover.. ständig känsla av influensa...

Som tur är har jag med hjälp av balansering och rensning från olika saker i livet lyckats få fler "bättre" dagar nu än jag tidigare år har haft.
Hoppas på att jag kan bli i stort sett frisk i framtiden, fast då ha lärt mig hur viktigt det är med att leva efter sig själv och inte efter andra och samhället. 

Det kan uppstå andra symptom för andra och människor överkonsumerar mediciner och annat skit känns det som helt i onödan.. när vi bara behöver ändra leverne och våra tankar.

Jag ser en ljus och positiv framtid trots detta och hoppas på att andra människor börjar stanna upp och SE...
Förstör er inte och strunta i alla fällor samhället försätter oss i.. som materialism.. älskar att handla ibland jag med och har t om varit shoppingberoende under en period.
Men vad gör det med oss folk?!!
Bara skapar ångest och en låtsas värld.. en lycka som inte är på djupet...

Jag tränar ständigt på att få bort mer och mer i livet som kan skada en..som gör oss till små marionettdockor med stora svarta hål inombords...

<3              


   
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar