onsdag 16 januari 2013

Saker jag ogillar med folk...


Ibland börjar jag tänka på hur människor kan vara mot andra människor... 
Vissa utnyttjar, endel mobbar eller/och fryser ut de som inte är som de själva eller som de tycker är för konstiga helt enkelt.

Jag är frustrerad och en gnutta förbannad och den känslan vill jag inte få... den kan dock dyka upp vid olika tillfällen.

Ogillar sådana som... :

* Är snåla
* Är Oempatiska
* Utnyttjar andra i olika syften
* Ljuger
* Döljer saker
* Är rakt igenom elaka
* Ej kan lyssna på andra
* Hånar andra
* Har dubbelmoral

Finns mer men står lite still i huvudet just nu... :D

Jag vet att vissa har skador på insidan som gör att man blir på ett visst sätt, men det är ingen ursäkt.
Jag har själv haft en tid när jag mådde som sämst då jag ljugit i ett förhållande... ville göra lika som min partner gjorde (hämnas) på nåt vis och som någon i det förflutna gjorde mot mig..
Men det är fel och destruktivt!!

Har för längesen tagit tag i problemen och bearbetat.. mått skit, verkligen riktigt ruttet för det jag gjorde och kan för allt inte förstå att det finns människor som gör sådant dagligen och inte mår ett dugg dåligt för det. :/

Gör jag det minsta lilla fel och som går emot hur jag vill att man ska vara mot varandra så får jag dåligt samvete och vill bara försvinna... gör ont i hela mig.
Jag är inte sådan men allt destruktivt fick min lilla "demon" inuti min kropp att ta över min själ.. usch fruktansvärd känsla jag aldrig vill ha tillbaka!!

Vill inte ha en frustration inom mig heller om andra som gör saker som jag ogillar...

Tänk till hur ni verkligen är... ha inte bilden av er själva som värsta änglarna fast det finns något annat litet därinne som ni försöker dölja även för er själva...
 
<3 

              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar