tisdag 19 februari 2013

Helg... och frustrationstankar...


Blev en skön helg med bastu X2 samt försöka förstå sig på älsklingens nya spis och ugn... mästerkockarna testade att göra plankstek för första gången med bara EN kastrull och ingen stekpanna :D
De han hade funkade inte till den nya... tänk vad dagens teknik ska strula till det.

Nåja, god mat och kärlek blev det iallafall :)

Eftersom min utmattning, influensasymptom och värk börjar öka så smått nu så kommer även de jobbiga myrorna i benen och rastlösheten i den "döda" kroppen fram...
Slår aldrig fel, bara en väldigt konstig och fel kombination :/

Idag har även en gigantisk nackspärr uppstått som brukar komma titt som tätt på min högra sida när kroppen säger ifrån mer... bara acceptera skiten och vara glad ;D

Fick ju lite bonustid med min älskling igår då han fyllde ett år närmare 30 ;) 
Var mycket trevligt att träffa alla igen och även få lite mys!!

Frustrationen över att behöva förklara mitt sjukdomstillstånd eller vad man ska kalla det för myndigheter börjar komma fram igen... 
Förstår inte att folk inte fattar att jag försöker leva så "normalt" jag kan och ändå går vääldigt mycket på vilja och envishet, trots att jag behöver vila och läka mer än jag gör oftast.

Jag har t om funderat väldigt mycket på att börja arbeta igen fast jag vet att min kropp inte skulle palla.. att jag skulle bli helt deckad och inte ens klara vardagssysslorna eller mig själv...
Har sån längtan att göra en massa saker men den längtan måste nog få vara just det ett tag till... men vill ju inte bara vila hela tiden.. vill inte känna av alla dessa jobbiga symptom varje dag och få lov att tänka på vad jag gör, så det inte blir så stora konsekvenser av det...
PRESS utifrån (myndigheter) och annat vill jag helt skippa.. räcker nog med den jag ger mig själv hela tiden.

Är ändå en smula bättre nu än jag var för t ex ett år sen.. eller så kan jag balansera dagarna bättre och säga ifrån åt mig själv och andra när det börjar dala...

Jag måste ju leva också, ha ljusglimtar i livet och "glömma" värken och utmattningen för ett tag.
Kunna leva i kärlek med familj... ta del av mina intressen... 

Men det är just det, att många fattar inte att dessa små saker jag gör får dem att tro att jag orkar en hel massa...
De ser inte hur jag pinas inuti för utmattning, trötthet, värk, hjärndimma, känslighet för olika saker, eld/höga feber känslan i kroppen etc etc... de ser bara masken jag lägger på, den jag inte bara lägger på för andra utan också för mig själv.

Men jag har blivit hårdare och bättre med att balansera mina dagar fast det ibland brakar åt fel håll...
Jag är bättre på att förklara för andra när jag inte klarar vissa saker, när det tar stopp...
Men nu vill jag bara att alla människor ska förstå det också så jag slipper lägga energi detta!!

Ta hand om er därute!!
Tänk på att samhället börjar kräva och pressa oss till vårt yttersta så att fler börjar gå på knäna... är det värt det??!!
Är det viktigt att ha "bra status", vara så jäkla flitiga ständigt, köpa så mycket grejer för att vi tror vi blir lyckliga av det och andra ska bli avundsjuka eller att vi vill bli accepterade...
Blir så fruktansvärt less på denna hets, stress, press och hur samhället vill vi ska vara och tycka.

Många gånger jag känner att jag skulle vilja flytta ut i skogen eller någon djungel.. slippa allt...
Men så kommer tanken om renlighet.. jag som måste ha en dusch ;D 
Hur dumt är inte det, det går emot allt vad jag tycker egentligen.. är väl en vanesak, men lite ren vill jag iallafall vara :D

<3 Namaste      




 
  
   




       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar