torsdag 21 mars 2013

Festivaler och musik...







Musik är för mig väldigt betydelsefullt lika som djur, natur och andlighet etc...
Den har hjälpt mig mycket under både upp och nergångar och kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta.

Min musiksmak är ju hur blandad som helst... gillar det mesta och har perioder för allt..
Opera är väl det som jag inte har förstått mig på riktigt men som jag är villig att lära mig dock :)

Är uppväxt med 50/60- tals musik då min kära far ofta spelade det och försökte få mig att spela både gitarr och munspel.. men jag klinkade lite på orgeln för det mesta och försökte mig på munspelet.. hade ju mitt lilla egna :D
Gitarren tyckte jag var för svår eftersom jag har så små händer och jag inte har tålamod när det inte går bra på engång :D
Än idag är det min dåliga egenskap.. blir många svärord när jag försöker mig på det..för jag vill ju!!

Började iallafall som 9 åring att spela blockflöjt.. gick jättebra och min lärare tog mig med på konserter med honom då vi två spelade på dagis och Lindgården i Fagersta..
Var dock så nervös att uppträda att hela jag skakade.

Efter ett par år bytte jag till klarinett.. men oj vad jobbigt det blev att blåsa under långa stycken i låtarna haha..
Lilla jag med de små lungorna var nog inte rätt just då och slutade efter ett tag med det.
Men kul var det :)

Skaffade en keeboard som jag verkligen ville bli bra på, men kom inte så långt med det spelandet.

Nu har jag försökt mig på trummor och gitarren igen.. ser så kul ut att spela dessa instrument.. men får väl öva en heldel så jag någongång kan spela en låt :D

Hoppas verkligen jag ska kunna åka på någon festival någongång och få ta del av den härliga stämning som råder samt lyssna på all bra musik.
Vill på allt möjligt... 

Tänk så mycket olika genrer det finns inom musiken.. underbart att ta del av :)

Musikens genrer/former och stilar 

<3 
      
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar