tisdag 26 mars 2013

Test och nyttigheter...

Förra veckan började jag testa att äta lite annat för min mage och se hur kroppen reagerade...
Tog lite recept ur en LCHF bok och gjorde lite olika maträtter som faktiskt var supergoda :)
Sen gjorde jag dessa fruktsmoothies som jag brukar göra till frukosten.

Fruktsmoothie med banan, kiwi, mango och bladspenat samt lite mellanmål med gojibär.
 
En frukost bestod i äggomelett med spenat och solroskärnor med bacon till.
 
En middag med broccoli i grädde och lax i ugn med b la mozarella, bladspenat och solroskärnor.
 
En annan middag med kesoplättar och bacon.
 
Denna med kycklinggryta med grädde, pesto, rödlök, vitlök och oliver samt ris och sallad till såg inte så aptitlig ut.. men huur god som helst var den :)

Ja magen mådde bra mycket bättre utan all potatis, pasta och andra födoämnen som har gjort min mage svälld och konstig.
Men måste säga att LCHF är nog inte så bra att ständigt köra med dock..lite då och då får det bli ;)
Jag testar vidare... 

<3 

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar