tisdag 16 april 2013

Attentat... tragedier...

Nu sitter man här och har kollat på ett litet videoklipp från bombningen under Boston maraton igår...
Därför jag aldrig ser nyheter knappt eller läser dem... tragedier och skit som händer varje dag.
Fruktansvärt!!
Och lilla jag tar ju naturligtvis in precis alla känslor och energier som finns av dessa händelser :/


Känns som någon stampat på mitt hjärta och klumpen i hals och mage växer sig större...
Jag blir så fruktansvärt illa berörd och känner så starkt för alla dessa det drabbar... hur världen än engång har misslyckats med att få vissa människor att inte fatta hur man ska vara...

Allt har väl en mening som sagt... världens människor förs samman igen och få lära sig vad empati och omtanke är för något...
Men hur mycket sådana här tragedier måste ske innan vi lär oss det??!!

Jag orkar inte ta in fler känns det som... jag bryr mig alldeles för mycket och gråter fast jag försöker att inte ta det till mig så hårt.
Känslomänniska som man är på gott och ont..fy sjutton :/

<3 Ta hand om varandra.. det kan en dag vara försent... 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar