måndag 29 april 2013

Tankar om livet...




Som en känslomänniska jag är så går det inte att undvika alla dessa tankar som ploppar upp om livet...
Är inte bara om mig själv utan i det stora hela.
Hur människor är och fungerar...

Har upptäckt hur skönt det är för min del att vara ärlig både mot mig själv och andra med allt..
Ofta ljuger man för sig själv om saker och slätar över det, och magkänslan får begravas under ett täcke av mörker och ängslan om vad som är rätt eller fel...

Ja nu ligger jag här.. klockan är snart fyra på morgonen och fåglarna kvittrar så vackert där ute..
Känner att min kliande och upprivna hals tyder på att något är fel... allergi eller inte, men känns som det har med annat att göra.. min obalans i halschakrat och diverse annat...
Jag vet vad jag vill och vad jag står för, vill inte ha problem på min väg till mitt mål, inte mer än jag har i vanliga fall ;D

Men hur gör man när det blir en spricka på vägen.. hjälpen som man tror sig har någonstans plötsligt viker in på ett sidospår och man står där tom och undrande?!

Nu kommer detta tolkas på olika vis av olika människor.. men mitt svamlande är något som behöver ut och alla får tolka detta hur de vill.. har bara med mig att göra och ingen annan :D
Är med mitt lärande på vägen.. 

Andra har sina vägar att få sin kunskap på och många vågar dock inte stanna upp och se till sitt inre om vad den behöver... det kan göra ont och att ställa sig i vägen för sitt ego kan vara svårt...

<3 Sat Nam


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar