måndag 20 maj 2013

Gårdagens vila och glädje...



Just nu har jag en lite bättre period då jag inte har höga feberkänslor eller influensasymptom.. dock utmattning och lite värk men det får jag väl tåla ;/

Gjorde en nyttig grön drink åt storskruttan och mig till brunch och senare blev det att sitta på balkongen och grilla lite.. och japp vi satt på golvet och åt :D


Jag håller på och förbereder mig och samlar kraft till Göteborgsresan nästa vecka..då jag ska till Gottfrieskliniken för ME patienter :)
Allt handlar om balansering i mitt liv..och det kanske inte syns utåt men oj vad man får tänka hela tiden på vad man gör.. och att efter alla små vardagssysslor (om man nu orkar dem) så måste jag direkt till soffan och vila.


Jag försöker ändå göra lite roliga saker och försöka vara lite social så man inte deppar ihop.. väldigt viktigt och det som inte många förstår eftersom de tror man är pigg och klarar av ett vanligt liv med jobb och dylikt då :/
Läkarna som förstår min sjukdom (väldigt få) säger att jag är tvungen att göra saker för min skull.. att jag har nåt att se framemot eller glädjs av..
Det vet jag att man måste i livet och därför är mina prioriteringar att försöka orka med dessa och små vardagssysslor i den mån jag kan.
Ibland blir det mer och ibland mindre, men såna saker är ju ett litet måste.
Tur att min underbara dotter hjälper till så mycket i hemmet och att hon ser när jag börjar bli riktigt dålig <3


Nåja, gårdagens ishockeymatch där Sverige vann VM guld gjorde min kväll och glädjen var enorm.. rörd blev jag :)

<3 Namaste 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar