fredag 16 augusti 2013

Lite tankar del....... ;)

Jag ser positivt på det mesta..saker jag kanske oroar mig över eller som är jobbiga att dras med...
Allt har en mening och är som det ska, vi kanske ska lära oss nåt av det.. :)
Klart vissa gånger dyker det upp de där små fula molnen med negativitet, men försöker alltid få dem att blåsa därifrån.





Hihi ;)

Jag blir arg på mig själv när jag låter andra få mig att bli påverkad av deras attityd eller beteenden...
Min frustration kommer lätt upp och det tar mycket av min energi det också.
På en sekund kan jag bli förändrad, och den där lugna själen som jag annars är får ett virrvarr av känslor inombords som måste ut.

Orkar inte ha och känna dessa känslor inombords för de är inte jag på nåt sätt.. och de får mig att må dåligt.
För att få bort dem måste även personerna som orsakat dessa från början "samarbeta".. alltså bara t ex vara ärliga och öppna, prata med en och förklara vad de kanske menar så man kan få en bra konversation och allt blir utrett och klart i lugn och godan ro :D
Men alla förstår inte hur man gör verkar det som :/

Vad är det som är svårt att prata om?!.. att säga precis vad man menar, tycker och tänker..
Så inga konstigheter eller missförstånd kommer upp.


Att man då kan förstå på engång och slippa slösa energi på att tänka och analysera.. slippa känna att personer tar ens energi fast det inte behöver vara så från början...
Slippa känna sig som en dryg och elak person själv för att man bara vill få fram ett svar.. en tanke.. nåt!!

Jag är nog en väldigt öppen person själv som vill kunna prata om allt... inget är konstigt..

Vill att andra ska slippa missförstånd från mig och därför jag kanske pratar och förklarar alldeles föör mycket :/
Är inte min mening att vara jobbig på nåt vis.. vill bara slippa skit i mitt liv.
Vill att andra ska må bra som jag själv vill må.. och vill kunna sprida positiv energi runt omkring mig.


Men just nu känns det som jag har bägge delarna i mig och det måste jag få rätsida på, för detta mår jag inte alls bra av och känner mig lite halvt som en dålig person :(
MEN jag är iallafall ärlig!!


<3 Sat Nam





 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar