onsdag 7 augusti 2013

Mumsigt...hmm ;D

(Mina frukost intag, men magnesiumet får jag snart.. gröndrink b la)

(Denna gröna drink till frukost blev idag orange.. innehöll banan, nektarin, kiwi, gojibär, mynta, pepparmynta och gurkmeja/cayennepeppar)
 
För ett par dagar sen var jag till en helhetsterapeut som är kinesiolog, kunnig inom näringsmedicin och personlig utveckling...
Var mycket omvälvande och jag tog tester vad jag var överkänslig mot, samt vad jag led brist på i kroppen b la.

Var b la väldigt överkänslig mot socker 5 av 5 möjliga :/.. inte konstigt jag haft blodsockerfall ständigt.
Läkarna har trott jag haft diabetes och det har testats många ggr men ej visat något..de har bara stått och skakat på huvudet och inte gått vidare med något :/

Led väldigt stor brist på vitamin B12 och magnesium som jag trodde.. har även tagit B12 injektioner för ett antal år sedan men de har inte funkat.. och lika där har läkarna givit mig alldeles för liten dos och för sällan för de ansåg att det inte var bra att ta för mycket.. men va f***n!!

Hade brist på endel annat med som jag nu fick tillskott för och nu får ta dubbla doser i ett par veckor för att verkligen boosta min kropp ordentligt.

Jag var överkänslig mot b la vete (gluten), laktos.. tror det var mjölksockret (ska kolla upp det, var mycket att ta in), mögel... inte konstigt att jag mått dåligt när jag ätit en massa olika livsmedel.. och jag har även förstått det själv innan detta..
Illamående och uppsvälld mage har varit min vardag :/

Mina celler kan inte ta upp vissa livsviktiga vitaminer pga obalans i lever och njurar... jag går upp i vikt av detta med (vätskeansamlingar)

Jag är totalt försurad i min kropp och måste basa den.. något som min magkänsla också kände.
Jag har tagit losec helt i onödan under alla år för min magkatarr pga att läkarna inte fattar att människor kan ha för lite magsyra också istället för att ha för mycket..
Har knappt tagit dem nu under nåt år för jag gillar inte tabletter och all gift från dem vi får i oss.
De kollar ju inte upp sånt, och hur många år har jag nu inte gått och blivit sämre för att de starka tabletterna gör det hela bara värre :(

Han utförde en undersökning om det är något trauma eller annat som kan ligga och gro inombords..lokalisera problemen och dess grundorsak och efter det utse rätt behandling för mig...
Han fick fram att något hänt vid min födsel b la som kan orsaka att man har fobier eller mår dåligt av annat slag..
Och det stämmer.. min mors värkar avstannade och de fick tillkalla läkare.. tillslut fick de igång dem och jag föddes, men det kunde lika gärna slutat illa.
Jag upplevde säkert någon sorts stress eller trauma där inom henne innan jag kom ut.. 
Sådant kan sitta kvar i cellminnena och göra att vi som vuxna kan må dåligt eller få någon sorts fobi.. och jag tycker inte alls om trånga utrymmen, dessa har blivit värre de senaste åren, t om så att jag kan få en sorts ångest om täcket är för hårt lindat runt mig när jag ska sova :/

När jag låg där på britsen och han tryckte på olika punkter.. när jag fick rabbla olika åldrar i mitt liv samtidigt som han kände av responsen.. började mina tårar att flöda..
Såå mycket känslor kom upp och jag visste inte varför..
Han bara sa.. låt allt komma ut och då flödade de bara ännu mer haha..

Efter detta kom jag hem och fullständigt deckade.. kroppen var totalt utmattad, influensasymptom från h*vetet med en kropp som fullkomligt eldade och kokade, ett huvud som ville explodera.. kunde knappt ha öppet ögonen för allt gjorde så ont :/
Var ett tag sen dessa symptom var såå starka.
Nu har jag fått vila vila och åter vila.. inte orkat med mycket.. duschning har fått vänta..blää ;)
Men måste bara balansera upp kroppen igen.

Sammanfattningsvis så anser jag det alternativa med sådan här behandling och prover/tester, yoga och meditation vara bra mycket bättre för oss människor, än att bara gå till en läkare som inte förstår människokroppen på rätt sätt och som bara rycker på axlarna och proppar oss fulla med gifter (mediciner) som vi inte alls behöver eller som gör oss sämre.. sådant som inte går in på djupet och tar tag i grundorsaken..
Vår kropp behöver balanseras.. både med organ och energier osv.. inte lägga på ett lock med skit och tro det blir bättre.. ja på ytan kanske, men det kommer alltid tillbaka.

<3 Ta hand om er... Sat Nam







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar