lördag 10 augusti 2013

Speedway och härlig doft av metanol...



Det blev en rolig spontan grej att hänga med till Avesta/Brovallen igår kväll med far och Eigil efter jag hade kommit till "hålan" :)

Var ju flera år sedan jag åkte på speedway och följde Masarna på både hemma-, och bortamatcher...
Men då var de i elitserien och hade namn som Tony Rickardsson, Leigh Adams, Antonio Lindbäck (han var med igår och är lagkapten..trots att han kör bland eliten) och andra förare.. även Fredrik Lindgren som då inte var bland toppen, men som nu har blivit en riktigt bra förare i GP-tävlingarna bland de främsta åkarna :)

Strålande väder hade vi hela kvällen och varmt (jag som brukar frysa för minsta lilla)
Fast det blev endel avbrott med väntan på ambulans, omkullåkning och skada etc så var det ändå skönt att sitta där.. vila kropp och huvudet på ett konstigt vis :)
Älskar ju lukten av metanol när de kör igång :))

Nu väntar jag bara på att få åka till Stockholm i september på GP-tävlingen och se världseliten..wohoo!!

Bara vila för fullt nu så jag kan närvara vid Eskiln och vara lite social i eftermiddag/kväll... och även göra annat skoj..

<3 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar