onsdag 7 augusti 2013

Växtletande...

 

Tvingade ut storskruttan i skogen som hon avskyr pga alla insekter etc idag :D
Jag älskar ju att gå i skogen trots alla myggor som ska flockas runt mig.
Hade vilat färdigt min skitkropp kändes det som för en stund...
Hade kollat på några klipp på nätet med en örtskola där man kan lära sig om olika växter och vad man kan göra med dem och vad de är bra för.. mycket skoj :)

Fanns inte några fina åkerfräken till att b la göra te av och gnugga händerna med så får bli en annan gång :)
 

Nu hänger det på tork... :)


Grobladen som jag inte ska torka är bra för plåster mot sår, sprickor, vårtor, myggbett och andra insektsbett b la..

Grobladsfrön är fortfarande nåt jag måste kolla mer info om.. vissa sorter kan ha en laxerande förmåga.. men men ska som sagt kolla mer info om det innan man stoppar i sig dem :D

Ljung och en ska torkas och bli ingredienser med vit salvia till rökelse som jag ska rena min lägenhet med från dåliga energier och sånt som inte behöver vara här..

Har även hängt lavendel och rosmarin där förut... älskar detta med örter och växter.. hur dessa kan vara naturliga läkeväxter och göra så mycket för vår hälsa :)

Måste bara lära mig mer.. är ju fortfarande nybörjare, men när jag var liten älskade jag allt som hade med växter och sånt att göra.
Jag och en kompis torkade och pressade massor av olika sorter varje gång jag var till mina morföräldrar uppe i Kalix :)

<3 Natti alla fina själar



 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar