torsdag 19 september 2013

Diet hysteri...

Den här diet hysterin som råder nu är gräslig.. fruktansvärd rent ut sagt!!
Hur kan man tro att man hela livet ska hålla vikten av att först gå igenom en diet som man tappar i vikt av samtidigt som man får i sig för lite av vissa saker som är bra för kroppen.. organen kanske redan är obalanserade som det är och då fortsätta utsätta kroppen för såna här grejer :/

I vissa dieter ska man äta väldigt lite mat och även fasta nån dag b la nya 5:2 dieten.. kroppen ställer ju in sig på svält och sen när man väl börjar äta NORMALT så går man upp i vikt för kroppen har vant sig vid det gamla matintaget.
5:2 dieten blir ju så att de 5 dagar man ska äta vad man vill, smäller de i sig saker istället..
Måste bli riktiga svängningar för kroppen att handskas med och stackars organ..

Det jag inte förstår är hur folk kan tro att om man bara äter fett så mår kroppen utmärkt.. som i LCHF..
Hur mår kärlen efter år med nästan bara fett i kosten?
Ja vissa kanske mår bättre av det för alla har olika kroppar, men kroppen behöver också få i sig en blandning av mycket..

Nu märker man även att små barn har börjat tagit efter mammorna och andra vuxna.. de ser ju att de inte äter och hör hela tiden att man inte kan vara tjock och måste vara pinnsmal.. såå sjukt hur samhället har blivit!!

Och jag som pratar om gifter och skit hela tiden.. fast jag äter ju iallafall massor, vill bara ha ekologiska och giftfria produkter.
Men jag ser ju att storskruttan blir påverkad av det med till viss del..
Är det bra tro??

Jag smäller ju i mig chips men hon är inte mycket för vare sig godis eller chips.. hon gillar frukter och annat istället :)
Och då kan jag börja bli orolig ibland att hon får någon ätstörning för att hon inte vill ha chips eller godis utan bara vill ha nyttiga saker..
Jag brukar fråga om hon inte ska ha lite chips ändå..
Hur dum får man bli :D
Man går och är så orolig för att samhället förstör människor med all yta och kroppsfixering.

Nej måste bli stopp på sånt här.. har inte tidningar nåt annat att skriva om eller??!!

Och sluta sätt socker och skit i alla våra matprodukter snäälla!!!

<3
 

2 kommentarer:

  1. Det har precis kommit en ny alldeles underbar bok som heter Kroppspanik som slår hål på alla dessa bantningsmyter! Hon som skrivit boken heter Julia Skott och är en riktigt duktig journalist som bloggat mycket om detta ämne. Kan rekommendera den : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ska jag kolla in den, tack för tipset :)

      Radera