torsdag 26 september 2013

Oärlighet och falskhet....

 
Tycker alla ska vara helt ärliga och sanna mot sig själva, det mår ens själ allra bäst av <3
Förstår inte att det är så mycket oärlighet och falskhet överallt... jag är less på det och vill INTE bli inblandad i något av det tack!!
Jag vill också må bra någongång!!!


Nu finns det oärlighet i olika situationer..
Om man nu har t ex förhållande..är gifta, sambo eller har en partner.. varför i h*vete hålla på och skriva till eller vara med andra då??!!
Om man älskar någon så ska man väl inte hålla på med andra.. spelar ingen roll om det är olämpliga ord eller att det går längre..

Vill man ha bekräftelse från andra och ha spänning på så vis så var då singlar!!
Hur skulle det vara om er partner skulle göra lika mot er?!
Ska ett förhållande se ut så undrar jag?
Varför inte vara singel då och kunna skriva till någon/några och träffa dem istället för att hemlighålla och få alla att må dåligt.. för det är ju så det blir.
Ingen, allra minst du mår bra av sånt :/

Är ett förhållande destruktivt, avsluta det istället för att gå i skiten.. finns inga ursäkter då.

Vill man inte jobba för kärleken och varandra så är det lika bra att avsluta.

Lika som när folk ger förhoppningar och framtidsplaner.. om man inte är redo för familj eller nåt så tala istället om det på engång.. ge inte falsk trygghet...


Ärligt talat blir jag lite chockad över hur många med partners som verkligen flirtar och vill mer med en.

Vissa vill ha en i sin framtid.. men hur tänker man då liksom?
Tror de att man vill ha sådana män?
Skulle man någonsin kunna lita på dem?
Blir det nåt litet tjafs så kanske de är på någon annan för de har det lite jobbigt just då :/

Jag har själv inte varit en ängel under en period i mitt liv.
Nu var det några år sedan dock, men jag skäms och mår dåligt för det än :(
Jag vet varför jag gjorde som jag gjorde.. ville hämnas på skit män..behövde massor av bekräftelse fast jag inte tog in det riktigt ändå, behövde bara mer och mer fast jag fick hur mycket som helst.. och hade dålig självkänsla..
Jag mådde inte bra alls men jag fortsatte ändå.. men tillslut tog det stopp.
Jag visste hela tiden vad jag höll på med men kunde inte sluta :/

Nu sen några år vill jag verkligen vara ärlig, både för mig själv och till andra.

Det är så tragiskt att se hur många förhållanden som är byggd på lögner.. jag ser nästan varje dag hur folk ljuger och är otrogna.
jag blir skadad av det.. för förr hade jag svårt med tilliten till män.. (även kvinnor är på upptagna så det är inte bara män) och nu försöker jag verkligen tänka att det finns bra människor också.
Men inte lätt när jag gång på gång får se hur sådana jag inte trodde var otrogna slänger iväg ett sms eller nåt meddelande.


Snälla, jag vill bara ha ärlighet i min närhet.. det enda jag ber om för att kunna känna mig trygg någongång.





Sen är det inte bara i förhållanden och liknande man ska vara ärlig... 



<3

1 kommentar: