fredag 27 december 2013

Andas du rätt??...

Andningen har en sådan viktig del i vårt välmående.
Att djupandas från magen och med näsan gör mycket gott.
I stor del av mitt liv har jag andats högt uppe vid bröstet och halsen och ingen djupandning alls..stressen och psykiska måendet höll på att ta kål på mig.
Nu lär jag mig att andas på rätt sätt äntligen och det är aldrig försent!!
Lär även era barn då stressen och många psykiska sjukdomar börjat sprida sig längre ner i åldrarna.

Sucka och stöna hur mycket du vill utan att känn det som det skulle vara något negativt för det är det inte tvärtom.
I början när jag lärde mig det från yogan och gick och suckade och hade mina ljud här hemma så undrade storskruttan vad jag höll på med haha..
Man behöver få ur sig saker och det hjälper faktiskt :)

 
Här kommer ett klipp som visar hur man ska andas rätt b la:
 
Lär dig andas rätt

Och här är lite mer om medveten andning:

Medveten andning 

Stanna upp ibland och tänk till varje gång du diskar, borstar tänder etc hur du egentligen andas.
Det är så otroligt viktigt att lära sig andas rätt för att må bra, så lycka till med träningen!! ;)


<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar