måndag 16 december 2013

Vad ska man säga...







Igår kväll kom det över mig en sådan frustration över hur ytligt samhället har blivit med utseende och ideal.

Var någon konstig energi som tog över fullständigt och vet ej var den kom ifrån, säkerligen alla bilder på storbystade "slitz" botoxtjejer som tror att man ska se ut så för att få bekräftelse och kärlek :/

Dreglande män av dessa bilder som oftast vill ha flickvänner som är "normala" utan det fullständiga fixandet och förvandlingen från en person till en annan på ytan, dyker upp mer och mer och jag kan inte förstå hur de tänker då??!!
Varför dreglar de inte över kvinnor som är sig själva med den kropp de är födda till?!
Varför skaffar de egentligen vanliga tjejer när de vill ha något annat??
Eller är det bara nåt som samhället hjärntvättar dem med??
Idealet som är så fel som det kan bli.. där barn och ungdomar blir fullkomligt matade med att de ska se ut som vuxna och vara sexiga på ett visst sätt.
Hur dåligt de mår av att försöka leva upp till den bilden för att bli älskade.

Men de blir bara "älskade" på ytan.. allt är bara så fruktansvärt fel och känslor som inte är deras egna lägger sig som lock på de verkliga de har i själen.
Sett alltför många barn som i tidig ålder sminkar sig till max och klär sig utmanande för att de tror det ska vara så.

Jag plågas av att se det och hur föräldrarna tillåter skiten :(
De blir utsatta för massor när de spär på för de personer som gör illa andra och som har ett sjukt beteende.
Var delaktiga i era barns liv och prata ofta med dem.. att strunta i att se vad de egentligen gör kan straffa sig tillslut.

Förr kan jag erkänna att jag gillade vältränade män.. haft såna så jag vet att yta är just bara yta och finns inget annat oftast.

Det funkar inte och är inte alls något som tilltalar mig längre.
Vill ha män som är som de är.. som har ett djup.. som kan se det sexiga och vackra i en fast man inte är perfekt, för vad är egentligen perfekt??
De får ha mage utan tvättbrädan för det är bara mysigt och det är verkligheten, det fina.. de får vara smala utan muskler för det är också vackert.. jag klickar med en man som är som hans själ.
Skiter i ytan.. ytan är snygg när själen är det :)

Att älska sig själv som man är är grundstenen till allt.
Jag har haft svårt med det och börjar så smått lära mig att jag är vacker som jag är :)
Bekräftelsen man får kan man inte ta in innan man verkligen tycker om sig själv.
Alla behöver vi nog få lite fina ord till oss ibland för att må bra.
Men det viktigaste orden ska komma från oss själva.

<3 Sat Nam
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar