måndag 14 april 2014

Recept på egengjorda hudvårdsprodukter samt lite nytt att testa...


Då och då blir det beställningar på ekologiska/naturliga produkter.
Mer och mer går jag in på den naturliga linjen och med det kommer lite kroppsliga utrensningar :D
kan inte förstå att jag under alla år har duschat ihjäl mig.. tvättat håret i stort sätt varje dag med skit/giftiga hårprodukter/hudvårdsprodukter.
Vilket misshandel mot mig själv!!
Tänk alla dyra hudvårdsmärken som folk betalar massor för och dess innehåll är vatten (stora delar i schampoon samt skit), gifter för vår kropp som inte gör något bättre, som bara skapar sjukdomar och allergier och som inte är bra för vår natur.
Men såå många blundar för det och sen slösar dyra slantar på det.. sjukt egentligen!!
 

Beställde naturliga och ekologiska råvaror till att b la göra egen deodorant av från "Organic makers".
Gjorde av sheasmör, kokosolja (kan ha i nypon-,solros-, tefrö-, aprikos-, eller hampaolja också), bikarbonat, potatismjöl och eterisk tea tree oil.
Köpte även en 40 %-ig aleppotvål som min tonårsdotter även använder för sin acne i ansiktet.
Hon gillar den faktiskt och det har blivit bättre :)
Ska sen göra lite bodybutter/creme också och nåt annat.. spännande!! 


Gjorde en ansiktsmask av chlorella och vatten för att rensa ut lite.. men måste göra detta fler ggr och se om det är bra för min känsliga hud.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar