torsdag 19 juni 2014

...


Jag lever i sanning och vill bara väl.
Men ser hur det pratas från själ till själ.
Orden som kommer är ej en sann bild på det som är.
Allt för många gånger har detta nu skett,
likväl står jag nu här i tron att det försvann..

Att bli dömd för något som tagits ur det blå,
gör ont i min kropp och i mitt hjärtas lilla vrå.
Jag delar av mig själv till de jag litar på,
men ändock hör jag orden eka ändå.

Jag är den jag är med ett hjärta varmt och stort..
Tar inga lögner och smörande ord.
Jag vet vem jag är och alltid vill vara.
Leenden, kärlek och omtankar är det jag vill sprida,
utan skvaller och draman.

Smickrande ord gör mig glad i kropp och själ.
Tack till alla er som får mig att må så väl.
Vem man kan lita på är svårt i dessa tider..
Men hoppas på bättring bland oss alla individer.
Jag finns här med sanning om ni vill veta vad som sker.
Anta inga tankar för jag orkar inte mer.

©Lindha

Jag mår jättebra annars men ibland blir jag bara så less på skvaller och skit.

Jag är bara jag och försöker leva i sanning och ärlighet mot mig själv i första hand och mot andra.

Tro inte så mycket saker som inte stämmer.
Är det något någon undrar över så kom då till mig och prata istället för att anta eller prata om saker med andra.

Det behöver inte vara pinsamt eller kännas dumt, för jag blir mer glad och tacksam över det än att det pratas och folk tror saker om mig som inte är sant.

Men nu kommer jag lägga detta åt sidan och må bra inombords.. och fortsätta jobba med mig själv och mina gamla beteenden som ska väck :)
Jag är så lycklig över att jag kommit till insikt över mig själv och bearbetat så mycket.

Att gå in på djupet och rota är det bästa jag har gjort!!
Rekommenderas till alla :)



<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar