tisdag 3 juni 2014

Fick denna text till mig...

Imorse ville ord flöda ur mig igen..
Det tog inte många minuter och fick även dessa ord som en sång, men eftersom jag ej är musiker så kan jag inte skriva ner toner till den ;D
Nåja detta är till en själavän som jag ibland får energier ifrån utan att jag behöver träffa denne.
Vet bara inte vad jag ska göra med dessa energier och vill bara så väl.
Hoppas du förstår det och ser att du måste gå in på rätt väg.. lyssna i din själ och vara sann mot dig själv.


      - ORDEN TILL EN SJÄLAVÄN-

Du är inte den du sa att du var.
Hur kan du vara kvar i dessa kval?
De nätter när du står där framför mig,
känner jag dessa känslor sprida sig.
Inget som jag vill eller kan förstå.
Bara säg att jag kan gå.. min väg.. idag.

Vill inte ständigt stå och se på.
Du vägrar se vart det lutar åt.
Men den gången när du sa till mig,
att du vet vad som sker i dig.
Jag fanns där och jag vill, kan du förstå?
Vill ta dig dit du känner frid.. i dig.. idag.

Hitta platsen där du är, där du finns och kan bo.
Känn hjärtat sprida värme inombords.
Tillit och sanning är roten för din tro.
Bara du vågar och finner dina ord.

Att röra vid din sorg, att höra dina rop.
Ekar i mitt hjärtas grop.
Känna dina tårar droppa på min kind.
Vi står där lutad mot din grind.
Låt den sakta öppnas, jag lovar det blir bra.
Jag finns här strax intill.. just nu.. idag.

Hitta platsen där du är, där du finns och kan bo.
Känn hjärtat sprida värme inombords.
Tillit och sanning är roten för din tro.
Bara du vågar och finner dina ord.

©Lindha 

<3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar