onsdag 4 juni 2014

Maktlös känslomänniska...


Just nu är min "inner peace" i uppror då jag tar in allas känslor, måenden och jobbiga liv.
Känner mig fruktansvärt maktlös när alla dessa känslor dränerar mig och gör mig dålig, när jag bara vill göra nåt för att människor ska må bra..leva i harmoni, trygghet och kärlek.
Vill inte lägga ett skydd över mig heller för är då rädd att jag inte ska känna hur andra mår och deras känslor.. rädd att tappa förståelsen för dem. :/
Men vet ju att jag måste ha detta skydd för att inte dras ner själv av känslor som inte är mina egna.

Tårar rinner av frustration, medkänsla och av all nedstämdhet (som inte är min känsla).. jag lider med de som inte mår bra, som inte har trygghet eller som behöver hjälp.
Hur sjutton ska jag tackla allt detta..känslomänniska som man är??!!
Jag måste nog lägga på det där skyddet ändå för en stund, mitt mående kräver det tyvärr.


Jag kan inte förklara hur mycket jag egentligen bryr mig om andra fast det kanske inte märks alltid.. all den tid som jag sitter i min ensamhet och får till mig alla dessa känslor och energier som bara byggs på inom mig..
Tårar som flödar för jag känner hur många plågas eller mår dåligt på olika vis..

Svårt att förklara och det låter ju heldumt :/
Mitt egna mående hamnar då i någon bubbla där inne (tur att jag själv mår psykiskt bra och är lycklig på mitt sätt i min situation).

Men ibland är det som någon pratar till mig inombords.. får en massa ord och meningar som jag ej vet vem de tillhör, men känner kaos, aldrig lycka och harmoni.
Drömmer drömmar om olika personer vissa nätter där ropen på hjälp dyker upp som i olika akter i en film.


Mycket är budskap till mig själv och vissa känner jag är människor som letar efter hjälp..

Låter ju fullkomligt galet och ni tror väl jag är redo för hispan nu :)), men att få in allt detta är jag både tacksam över men också en maktlöshet och frustration infinner sig.

Behövde få ur mig detta, så tack bloggen.. nu är min hjärndimma och brinnande kropp redo för sängen och förhoppningsvis fina drömmar :)


Stora varma styrkekramar till alla som behöver och ni vet att jag finns för er.. gör så gott jag kan!!

<3

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar