torsdag 19 juni 2014

Stolt och lycklig över MIG...



Jag börjar verkligen vara jag utifrån och in.. uttrycka mig från mitt innersta och inte stänga in det jag vill ha sagt.
Har hittat min inre röst och intuition som jag länge stängda av och inte ville lyssna på alltid.
Vet att man alltid kommer göra sina misstag för att lära sig av dem, men försöker inse dem nu mer än förr och gå in i mig själv och stå upp för dem.
Ingen är perfekt på denna jord och tur är väl det ;)
Blottat mig från mitt inre har jag gjort under lång tid så det är en sån där grej jag är stolt över.
Känns skönt att kunna våga och bara släppa på spärrar.
Jag älskar mig mer och mer och måste säga att det känns förbaskat skönt!!!.. har aldrig gjort det förut och det tog sin tid och var slitigt :D
Lite kvar dock, men jag tar in alla fina komplimanger jag hela tiden får i massor (*EVIGT TACKSAM OCH GLAD*).
Jag kan till och med känna mig så vacker som så många säger att jag är..wohoo för att jag lärt mig så pass mycket med min självkänsla ;D
Låter säkert som jag skryter etc, men NEJ det handlar absolut inte om något sådant!!
Jag vill bara dela med mig om min väg till läkande och nya lärdomar och insikter.
Vi alla individer behöver lära oss att vara den vi är och tycka om den personen.
Det är ett steg av alla för att vi ska må fullständigt bra i kropp och själ :)

 

Denna vackra "huggis" var en av mina kompisar igår :)
Pw;a och joggade över en mil i Hålan.. jag är GRYYM!!! om jag får säga det själv :P Woohoooo!!!
Med att knappt ha rört mig sen i höstas..i stort sätt legat raklång hela vintern och bara ätit chips och mat på det :D
Vi med ME har ju inte direkt kroppen och fysiken med oss..
 

Ut o spring med hög feber och en kropp som inte alls orkar, dålig syreupptagning, lätt att få mjölksyra samt med inga muskler i kroppen och ev värk så förstår ni :P
Många av de ME sjuka sitter i elscooter om de alls tar sig ut.. men viljan är det inget fel på hos mig ;D

Varje dag vaknar jag upp till mitt "arbete" och kämpar igenom dagen utan rast eller ro..
Har aldrig ledigt som andra har med sina vanliga arbeten.
Att gå sjukskriven och att kämpa med en sjukdom (obalanser i min kropp) för att läka och bli hel, tar enormt med kraft och energi, planerande och tid.
Mycket prioriterande, och ja det kan vara jobbigt och frustrerande.. MEN positiviteten och viljan att leva och må bra gör det hela till en spännande "resa".
Jag är överlycklig att ha hamnat riktigt på botten så jag fick denna chans att verkligen bygga upp mig på nytt och få så många lärdomar om allt.
Det bara sprudlar av lycka och tacksamhet över livet :)

Solöga säger såhär om betydelse för orm:
Att vara i ständig förändring är att vara ett med den skapande kraften. Min gåva till dig är förändring.
När du vill att något nytt skall hända dig/komma till dig - förändra din inre värld och du förändrar därmed din yttre värld.

Ormen symboliserar även makt, stor visdom, helande krafter (att helande är på väg in i ens liv), sexuella och kreativa energier.

Stora kramar till er alla och ni får ha en glad och njutningsfull midsommarhelg!!

<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar