fredag 29 augusti 2014

Insikter...





Vem är jag att säga vad som är rätt för just Dig?

Det tänker jag på ofta när jag pratar/lyssnar med/på olika människor.
Men det är svårt att bara lyssna på negativa spår hela tiden utan att det blir några ändringar.

När jag nu ser att vissa saker fungerar för mig och verkligen insett att gå djupt in i en själv och hitta alla rädslor, blockeringar och ha fått tillbaka stor del av självkänslan, gör att man verkligen mår bra utifrån och in samt ser livet på ett helt annat sätt än förut.
Livet är ljust och positivt och jag kan förstå alla beteenden man har, att de verkligen grundar sig i olika saker som man har på djupet av sig själv.

Jag har förstått det för flera år sedan, men allt tar tid att komma till rätta med på riktigt.
När jag berättar om vad som har hjälpt Mig samt att mindfulness tänk (tankenskraft), bryta sina destruktiva mönster och jobba på sin självkänsla b la ger stora resultat i längden så menar jag inte att jag ska låtsas vara någon sorts guru och mer än någon annan..absolut inte!!
Jag blir bara så exalterad med att detta verkligen har fungerat på mig och såå många andra :)
Sen att lägga till mediation och holistisk yoga eller den yogaform som passar Dig, för att rensa ut allt som är negativt/destruktivt och giftigt på insidan är bara ett plus.
Balansera både på insidan samt utsidan med kost etc eftersom mycket ger gifter till kroppen och därför ger sjukliga symptom.
Överträning och stress/press är aldrig bra för kroppen och kan göra en kronisk sjuk (se bara på mig, dock ska jag bli hel en dag.)
Det behöver inte visa sig på engång utan kommer ofta lång tid efter för de flesta.
Många gör som jag och lyssnar inte på det örat för de tror inte att det kommer hända dom själva.


Men träning är ju bra både fysiskt och psykiskt?!

Jo så är det, men i rätt skala och utan press och stress.
Det kan räcka med att promenera 30 minuter per dag.
Vad hjälper det om du tränar för mycket och kroppen bryts ner och åldras istället samt ger dig biverkningar som inflammationer (som kan bli kroniska) etc.
Jag fick i handlederna och benhinnorna när jag tränade som mest.
Kände med min magkänsla att detta var fel och att jag var tvungen att trappa ner och ta det väldigt varsamt.
Men lyssnade jag på det?
Tur att jag fick barn och blev ensamstående, samt jobbade mycket (för mycket istället), så jag fick lov att avsluta mitt träningsberoende.

Var någon mening med det också ;)

Jag har mycket kvar att lära men det är intressant som sjutton!!

Vet att jag har gett bra råd till vissa och de verkligen tog till sig det och ändrade på sina destruktiva mönster.
Men svårt att bara lyssna ibland när det ältas i det oändliga och man märker att de mår så fruktansvärt dåligt (det måste man också göra för att få ur sig allt, MEN sen ta tag i problemet) och när jag får frågan om vad de ska göra för att komma ur det destruktiva/negativa liv de lever i.
Så om någon har problem med att få tips av mig så säg till när vi pratar isåfall :)
För vill inte ha mitt "ego" i sådana lägen.. och det menas med att jag tror att allt jag säger är rätt och riktigt och allt annat fel och att jag vill vara hjälpsam för att få andras bekräftelse och tacksamhet.
Så är det absolut inte från min sida!!

Det är klart jag känner mig glad när andra känner tacksamhet för att man har hjälpt dom på ett eller annat sätt.
Men det är enbart mitt "ego" som känner det...
Dock är det farligt när det blir ett fixerande att hitta människor att hjälpa, vet fler som är så.
Jag letar dock aldrig efter människor som har det svårt.
De har alltid kommit till mig enda sen jag var yngre.. alltid varit den som lyssnar och stöttar.
Och för att balansera mig själv och må bra så säger jag nu ifrån mer och mer OM jag inte skulle orka finnas där just nu.
Jag är tvungen för att inte gå under själv.


(Tomaterna och grönkålen frodas :) )

Detta var dagens psykologiska tankar och tips från en varm och solig oas i typ förrgår hmm.. hade inte orkat publicera detta inlägg :D

<3 Namaste










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar