fredag 22 augusti 2014

Jag jobbar på det...


Har varit deckad någon dag nu och det märks att man år sota för det man lägger lock på och gör utan att lyssna helt och fullständigt på sin kropp.
Gjorde yoga som rensade och då ploppade de dryga symptomen upp såklart.
Man blir sämre innan man blir bättre igen och ett nytt uppvaknande sker :))

Gårdagens yoga på Shanti var fullkomligt underbar!!

Trodde jag inte skulle klara att gå dit pga måendet, men med vila och inte så många intryck under dagen så fixade jag det.
Med nytt energiflöde och några blockeringar som fortsatte att släppa så kändes det som jag tillslut sken inombords och leendet spred sig inifrån och ut :)


Med fler aha-upplevelser under dagarna har gjort att jag rensar i livet inom många olika områden.

Tar lite undan för undan och vissa saker kan vara svårare att ta bort.
För att man ska ändra från ett totalt destruktivt liv till ett välmående lyckligt liv så måste jag bryta alla dåliga mönster jag haft och tänkt.
Det går faktiskt superbra och det är slitigt men intressant.

Märker att vi människor göder oss på destruktivitet och skit och drar oss till människor som har det i sitt liv.
Jag och min fina vän pratade om det sist.. oj vad vi har suttit och "spytt" över män, beteenden och allt vad det kan vara fast vi själva var destruktiva.
Ja vi visste om det men vi var fast i det.
Vi visste precis vad vi kunde göra för att ändra på det,
men det var som vi ville vara dessa offerkoftor som de flesta andra vill vara.
Är man positiv och lycklig så märker jag att folk drar sig undan.. inte alla dock ;) och faktiskt drar sig många till en för att man ibland kan ha bra svar.. men det räcker inte.

JAG kan inte hjälpa om andra människor inte vill bli hjälpta på riktigt.
Det räcker inte att säga.. - Ja jag vet.
Man måste göra det också :)
Jag har varit och kan vara precis likadan.
Men nu när jag faktiskt börjar ta tag i de där jobbiga sakerna (som är lika jobbiga som att gå runt att må uselt, fast man får något bra utav det istället) så händer det saker.

Jag börjar hitta ett nytt liv som verkligen är ljust och glädjefyllt.
Som gör att jag har börjat hitta tillbaka till Mig..den jag föddes till.
Det är roligt varje dag att upptäcka nya saker och lärdomar.

Men det gäller att påminna sig om att man är mänsklig och alltför många fel kan göra att jag hamnar tillbaka i mörkret.
Min själ är inte min kropp och mitt ego.

Det hjälper inte att låtsas vara så god hela tiden för att övertala sig själv och speciellt andra att man är godhjärtad.

Vi är alla godhjärtade från första början.. vi behöver inte bevisa det för någon.
Men någonting i livet kan ha skett så att vissa människor hamnat snett..
Ens ego behöver inte ta för mycket plats för att visa för andra något som vi alla är.
Det gäller att hitta sin själ :)
*Fråga er själva:
Varför behöver JAG bekräfta att jag är bra och så godhjärtad så tydligt och ofta för andra?
Vad vill JAG ha ut av det?


Det jag jobbar med själv, att jag triggas av sånt.
Blir galen av att komma på mig själv att jag retar mig på när andra basunerar ut jämt och ständigt att de varit så goda och hjälpsamma för minsta lilla.
Brukar tänka att människor kanske tror att jag inte är en omtänksam, hjälpande person.
Men det är enbart mitt ego som talar..
och andra som har sitt ego som inte bearbetar sina problem.

Men det jag har gjort hela mitt liv är just att bara bry mig om att andra ska må bra och hjälpa dem, inte mig själv.
Hela dagar har gått åt att stötta, finnas, ge av mig själv på olika vis och hjälp med olika saker.
Men inte många som vet eller har sett det.. inte många av de jag hjälper som har spridit att jag är en godhjärtat och hjälpsam person :D
Och det har gjort att mitt ego har infunnit sig...
JAG vet vad jag har gjort och även DEN jag har hjälpt eller stöttat.
Nu jobbar jag som sagt på de känslor som triggas av olika saker och det är bara att tänka om och tänka rätt :)


<3


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar