fredag 22 augusti 2014

Jag släpper och finns igen..


 
"Ser mig själv som den jag föddes till.
Den lilla fågel som ville se och finnas.
Mina vingar vecklades försiktigt ut,
men rispades med den tid som gick.
Mörkret föll allt snabbare och luften
blev för tjock.
Alltet blev för litet men dock ingenting försvann för gott.

Jag öppnar nu mina stora vingar och låter luften ge dem liv.
Blanka vattenpölar får mig att se,
den jag var och den jag föddes till att bli.
Hjärtat vill i tacksamhet förlåta det som var,
och det som fanns vid min sida och det som inuti finns kvar.
Känna det rinna ner i den blöta tårfyllda jord som ger liv på nytt.
Med kärlek omfamnar jag den själ som fått mig att förstå.
Vingarna ska skydda och livet lyckligt fortgå."

©Lindha


<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar