lördag 22 november 2014

Aha-upplevelser och hopp...


(Från "Ayurveda för ditt sinne")

"Allt speglar en själv och sina sinnen"...
Vill man förändra sig själv eller vill man leva kvar i destruktivitet och ett liv som gör en sjuk, ger en dåligt immunförsvar och många olika symptom som kan leda till dödlighet??
Det är helt upp till var och en :)


TACKSAM för att ha funnit ayurvedan!!!
Herregud vad allt hänger ihop och är klockrent.. allt jag har gjort, känt, intagit osv osv skapar precis denna sjukdom som jag har.. alla symptom.. hur kroppen reagerar och beteenden blir.
Nog med ME;n för med den har det gått väldigt långt..men kan även utveckla andra dödliga sjukdomar om jag inte balanserar min kropp och läker den.

Jag har jobbat under en tid på att stoppa detta och nu mer än någonsin är jag TVUNGEN att göra det.
Under många år har jag vetat mycket av det som är inom ayurveda och hur kroppen hänger ihop med sinnet osv.

Men har liksom fortsatt att inte lyssna på mitt hjärta, intuitionen och haft svårt att ta mig ur den starka destruktivitet jag hade och säga ifrån till människor som inte gjorde mig gott.
Har inte haft verktygen att börja med detta i praktiken,
eller tror att tiden inte var inne för det.. jag skulle gå lite krokiga vägar och få mer lärdomar för att kunna ta till mig detta.

Har ju varit väldigt ärlig mot några under en tid och faktiskt säger om jag blir frustrerad eller arg el vad det kan vara för känsla som kommer och som gör mig illa och varför jag blir det.
Under alla mina år har jag stoppat undan sådana så de har fått grott och förgiftat mig.
Helst önskar jag då få en förklaring varför ni har sagt el haft ert beteende som skapat dessa känslor i mig.

men inte alla som klarar det och kan kommunicera på det viset.
Men för min skull och mitt välmående så klarar jag inte av tysthet, lögner eller konstiga beteenden som gör både mig och de personer det gäller illa.
Accepterar och respekterar människor som inte klarar att vara öppna mot andra och sig själv.
Men kommer inte själv just nu att vara i en djupare relation i vänskap till dem.
Detta är anledningen:
Vill få bort gifter ur kroppen på engång så det inte lägger sig inom mig o jag blir ännu sjukare.
Det är ingen stor grej utan jag vill bara få saker lösta och vara glad, lycklig och rofylld.

Låter kanske knäppt och hårt det jag skriver, men menas absolut inte så.
Om man läser om t ex ayurveda eller om psykologi, mindfulness osv så kan man förstå vad mitt svammel handlar om ;)

Nu är min fulla koncentration på att lära mig mer.. praktisera detta och läka.

Hoppas innerligt att den västerländska sjukvården tar till sig denna uråldriga läkekonst och förstår hur kropp och sinne hänger ihop och hur vi ska göra för att balansera hela paketet på rätt sätt. 


Här är ETT exempel av VÄLDIGT många på att allt faktiskt stämmer och inte är bluff eller båg:

Min magregion har under lång tid i mitt liv inte mått bra.
*Har haft kraftig magkatarr och nära till magsår.
*Mina tarmar och magsmältning fungerar ej som de ska.
*Gasbildningar i massor..illamående under perioder.

*Tar ej upp näringsämnen eller bryter ner födan ordentligt  pga blockader och att lever etc lagrar alla gifter och slaggprodukter istället för att få ut dem.
*Min lever har jag känt/känner ibland som en hård klump när jag ligger ner etc. osv osv

Var till läkaren för något år sen för det med levern.
Det blev en rädsla att något skulle vara fel med den och ville bara veta vad.
Läkaren kollade upp och tog prover men inget var fel sa han.
Det var bara en inbillning från min sida.
MEN har nu fått bekräftat av både kinesiolog och ayurvedan att min känsla och känning var rätt.
Jag tog inte upp det först med kinesiolog utan var han som sa att levern var i obalans pga alla gifter/slaggprodukter som fastnat och blev inte lika mycket cellförnyelse osv.. var så mycket med det där som jag ej minns och förstod riktigt :D
Då tog jag upp om mina känningar och klart jag hade dessa när jag hade problem med obalansen, var inget konstigt alls och jag hade rätt själv från början.

Man känner själv när kroppen säger ifrån och varnar.
Ayurvedan är klockren med grundorsaker och alla symptom som blir och vad som sker med kroppen av det.

INGET är försent att ändra på i livet!!
Vi är här för att lära...

<3 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar