fredag 14 november 2014

Det dåliga samvetet och annat strunt...

Haft en tid med jobbiga dagar då det dåliga samvetet har visat sig.
Det kommer fortfarande upp inombords fast i mindre skala, men ibland tar det över helt som för någon dag sen.
Jag måste vara ärlig och rak mot mig själv och även att andra förstår att det inte fungerar att pressa mig eller vad det nu kan vara.
Samt att jag måste förstå själv att jag faktiskt inte kan vara den person som kan fixa saker och göra en massa.

Jag har fått starta ett helt nytt liv och måste just nu iallafall vara som i en liten egen bubbla ibland för att läka.
Jag orkar eller klarar inte lika som friska människor.
Att själv ha fått lära mig och verkligen förstå att prioritering är nummer 1 för mig har varit svårt.
När jag nu kommit in i det så smått så vill jag inte tacklas med att andra dömer eller kräver nåt från mig.
Svårt nog ändå :)

MEN jag är ju överlycklig och tacksam över att allt går framåt och det pga brytna mönster, att jag lyssnar på min kropp och själ, ständigt jobb med mig själv, ändrad kost och skönhetsprodukter och tagit reda på vad som jag lider brist på osv.


Mina inlägg på senare tid har kanske låtit hårda men det är inte menat så alls :)
Att sätta känslor genom skrift är svårt och saker kan misstolkas.
Jag är fortfarande väldigt positiv och lycklig trots vissa saker som går ett steg bakåt eller som varit lite som en jojo.
Allt kan inte fara framåt hela tiden utan vissa perioder eller dagar sker små svackor samt förändringar.
Jag välkomnar dessa med och är i dom virvlarna ;)

Nu får det vara bra med såna här inlägg för ett tag känner jag.. just idag iallafall ;))

<3  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar