fredag 14 november 2014

Jag lyssnar.. förstår...och tar beslut...


Morgonen börjades trots kass kropp med rökelse och yoga/meditation samt mitt egengjorda ingefärste. 
Dessa är mina favorit rökelser än sålänge och lavendel som är slut för tillfället :)

Igår tog jag mig till yogan med starka och jobba influensasymptom.. ME,n är inte rolig när kroppen säger ifrån och vill rensas.
Vi hade ett yogapass om "Vårt inre barn" igen.
Spännande hur dessa pass ändrar på känslor för var gång man gör det.
Jag kände många känslor som jag upplevde som väldigt fina denna gång.
Tidigare har tårar runnit i massor oftast och det är väldigt skönt att försöka hitta sitt inre barn och reda ut allt med både den lilla och stora vuxna :)

Igår var mitt inre barn glatt och spralligt till en början och skrattade mycket,
men som emellanåt tittade på mig med en neutral min.
Hon ville inte riktigt vara för nära och hon kunde inte vara still i början av passet.
Sedan klev hon närmre och kurade in sig när vi satt framför elden i stillhet.
(Fick upp en eldstad i mitt inre)
Kändes tryggt och väldigt lugnt.. och vi höll om varandra där vi satt sida vid sida.
Under passet blev det en del pill i håret och på sidan om halsen samt när vi mediterade på slutet ryckte någon
i min ärm på toppen :D
Först kände jag ett lugn och log för mig själv, 

men efter att jag verkligen kände efter om ryckningarna var verkliga eller inte (o de var starka) så fick jag först en snabb rädsla i ett par sekunder men sedan kom lugnet igen
och ännu starkare än tidigare.
En ledsamhet, glädje och tacksamhet virvlade runt inom mig och visste inte om jag skulle skratta, le eller gråta.
Det var en häftig känsla på något sätt och ser fram emot när jag nästa gång ska ta mig an passet och min lilla där inne :)


Är tacksam för nya lärdomar om mig själv och speglingar..
Mina svagheter bearbetas varje dag och jag lär mig vad som inte är bra i mitt liv för att jag ska må bra.
Ibland behöver man personer som tar fram svagheterna så man kan ta de till sig och arbeta med dom, 
men är det sådana som själv har mycket med sig själva och eventuella beteenden som skapar dåligt mående för mig så släpper jag dom.
Frustration är inte bra för mig och jag behöver ÄRLIGHET samt samtal med sådana som kan vara just det mot både sig själva och andra samt vara RAKA..
Jag accepterar och respekterar fullt ut att alla är olika och har sitt att jobba med (vissa ser det och andra inte).

Men i och med att jag själv bearbetar och är i en läkning från mitt destruktiva liv då jag ibland själv var osann mot både mig och andra så vill jag bara vara öppen och sann nu.
Har varit det i flera år nu (iallafall mot andra ;) ) och det är en otroligt lättnad :) 
Ibland är inte tiden rätt för möten eller kontakter med dessa och då är det så.. tråkigt men välbehövligt för min egna skull.

Det är ett heltidsjobb detta med att ändra från ett långt destruktivt liv till att bli läkt och hel.

Planerna för helgen blev lite ändrad pga måendet,
så blir att besöka "Hålan" imorgon istället :)
Vila och healing idag då ;)





Ni får starta dagen fridfullt och med det Du behöver för att vakna upp med en energi fylld av positivitet, kärlek och glädje!!
Önskar er alla en fin fredag <3


<3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar