lördag 15 november 2014

Ledsamt...

Den när kroppen säger ifrån med värsta MEsymptomen och man inte kan åka till "Hålan" och gratta sin älskade underbara pappa på födelsedagen :(
Ibland känns det förjäkligt att vara drabbad av något man inte riktigt kan styra över.
Jag gör iallafall så gott jag kan och lyssnar på MIG och MIN kropp.. något som jag inte har varit så van vid tidigare.
Roboten och viljekraften i mig har styrt och bara gjort mig sämre, så dags för denna förändring nu.

Jag andas för fulla muggar och inser att jag inte är en superhjälte.
Men jag är iallafall en utomjording (en ödla från serien V "som kan ta av masken" och "Coneheads") och det är inte illa det ;)

Behöver all styrka jag kan få till att klara nästa vecka med alla möten, behandlingar osv som ska göras.
En dag i taget... ;)



Men försöker le och se positivt på detta och denna dag trots allt.
Är vertikalt läge som gäller denna lördag och köra på att bara inta mat etc som är bra för mig och tänka bort tankar på chips etc som bara är ett beroende för hjärnans signaler om belöning eller destruktiv njutning.
Har endel filmer och serier att titta på om huvudet nu pallar med..
Vad sägs om ett nytt avsnitt med "Vampires diaries" eller "The Originals" ... gillar de där konstigt nog ;))

Ta hand om er och skapa er en fin lördag!!

<3


2 kommentarer: