fredag 21 november 2014

Öppna upp hjärtat...


Livet och måendet blir så mycket bättre när man kan vara öppen och att kunna känna alla känslor som dyker upp.
Efter svek, sorg och lögner kan det vara svårt att våga känna igen.

Mina tidigare år har som ni vet haft den där höga muren runt mitt hjärta.
Har av rädsla efter upplevelser skapat hat och kyla för att jag trott det skulle skydda mig.
Men från vad?
Mig själv?..Egot som är rädd för ensamheten, beroendet och separationen?.. Känslor som kan göra ont och slockna?

Jag är glad att jag vågade öppna mitt hjärta till fullo för några år sedan.
Ni vet sådär då man känner sådan djup kärlek och passion så det nästan gör ont, men på ett bra sätt.
Då man kan titta på sin partner och känna Wow, av en trygghet och djupare kontakt... som bästa vänner.
Man blir attraherad när man känner doften, ser på personen och den underbara känslan av den där blicken när man kollar in i varandras ögon..
Att vara nära och känna den andres värme...
DET är att älska någon djupt.

Man kan älska någon djupt utan att känna attraktionen, men det slår absolut inte den med alla delarna.

Jag bearbetar varje dag mitt lite halvslutna hjärta.
Vet att jag kan känna.
Har faktiskt känt värme för ett par efter den där relationen.
Men det ska liksom klicka på fler plan.
Förälskelsen går över och den ska gå över i kärlek.
Inte alltid bitarna finns till att göra det och då slocknar lågan tyvärr.

Men den andra värme jag har känt vet jag inte riktigt var jag har.. den kommer och går lite som den vill.
Vet inte ens om det är något speciellt... men jag är glad att jag kan känna.
Och jag är glad att jag tar till mig den lågan när den kommer och inte kastar mig över den och låter den slockna.

Jag håller den lilla lågan för mig själv de gånger den kommer.

När tiden är inne och den där lågan till vem det nu kan bli börjar växa så vet jag iallafall att min vakt kommer stå där utanför hjärtats port.
Jag släpper inte in någon som kommer med lögner och falsk smicker, aldrig mer.

Min tid med lögner är över och jag välkomnar total ärlighet och värmande kärlek.

<3



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar