tisdag 25 november 2014

Strålande av mig...

Hade en liten rensardag igår då jag gick igenom alla råvaror etc i köket.
Älskar att rensa!! 
Och lite ordentligare städning som jag inte gjort på någon månad i köket.. behövdes kan jag tycka :D
Är ändå bra att den extrem pedantiska sidan har försvunnit iallafall.
Men skräp i soffa, säng och på golvet klarar jag inte av att låta vara än :))
Fast ligger jag deckad så fungerar det inte dock, om jag inte tar fram den där roboten i mig och sen får sota tredubbelt så mycket för det sen.
Men det tar sig.

Från att ligga deckad och ha den extrema roboten framme varje dag, till att faktiskt klara att städa lite och göra de vardagliga sakerna lite mer och slippa att bli fullständigt utslagen efter varje liten grej :)

Är en strålande dag idag.
Min bökiga tand som kanske måste rotfyllas är snällare mot mig.
Solen har kommit tillbaka på en alldeles blå himmel.
Jag känner mig nöjd över att min stela kropp börjar bli liiite böjligare.
Och det kanske är någon fördel med att tappa så mycket hår, vad vet jag?! ;)
Ayurvedabehandling idag om inte något går på tok och det ska bli ljuvligt!!

Började upptäcka lite nya saker med mig själv också..
Jag triggas inte lika starkt av händelser eller åsikter från andra längre.
Tänker på det där hela tiden och varför jag ens bryr mig.
Obalansen (Pittan och Vatan inom ayurveda) i mig är tyvärr stark och det följs av symptom och beteenden som inte alltid är så bra.
Men det är bara att ändra på det som behöver ändras på inom kost och livet som ska få mig i balans igen.

Allt blir bra och allt blir som det ska :)

<3   


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar