torsdag 25 december 2014

En strålande julafton...

Julafton spred mycket mys, ett lugn och glädje.
Började med en skön yoga på morgontimmarna innan besöket anlände.
Vi gjorde ett enkelt julbord (med så mycket ekoråvaror som möjligt) men blev ändå mycket mat.
Smakade en eko prinskorv (från Saluhallen Slakteriet/ Stora Ekeby kött) och kan säga att den hade en riktigt god smak och riktigt köttig konsistens..inte alls en sådan där konstig smak och färg som köpes från vanliga livsmedelsbutiker, 
där de ser ut som plastiga kemikaliekorvar.
Dock höll jag mig från att äta sådär gigantiskt mycket mat bara för att det är gott.
  

Vi spelade mina favoritspel och skrattade hela kvällen.
Fina julklappar delades ut och dottern blev överlycklig för b la sina köksgrejer hon ska ha när hon flyttar hemifrån :D
Bara av trä, glas och rostfritt stål såklart.. ekotänk har hon minsann.

Några av mina presenter var dessa hemliga påsar med innehåll som jag ska öppna vid dåliga dagar då jag inte mår så bra etc eller bara behöver lite uppmuntring :D
Min underbaraste storskrutta hon kan hon!! <3
Hon ger mig precis sådana saker jag faktiskt behöver eller har önskat mig, inget onödigt brukar vi inhandla :D


Familjen samlad då vi skrattade så vi hoppade i soffan :))
Så tacksam att få umgås och så mycket kärlek som finns.
Mycket tok som sker och ja man kan faktiskt strunta i julstressen och bara vara med!!
Allt blir så mycket bättre då :)

*En stor varm julkram från mig till er*

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar