måndag 29 december 2014

Vad man väljer skapar vårt liv...


 "Människorna tycktes oförmögna att förstå vad han berättade för dem om.
Allt han gjorde var att ge åt var och en deras egna verktyg för att nå vishet.
Men de behövde mera- de behövde en vägvisare.."
/Paulo Coelho -Brida-

Lite tankar denna måndag...
Istället för att fastna i destruktiva beteenden som ofta finns i oss människor, så behöver vi ta fram det som faktiskt finns i oss själva.
Vi behöver ingen annan egentligen.
Den enda vägvisaren är vi själva..
Sluta att göda oss på varandras offerkoftor o negativitet och istället kämpa med att ändra tanken o sin egna känsla.
Man klarar vad som helst bara man är villig att ändra sitt beteende och faktiskt praktiserar det i vardagen.
Tryggheten finns inte bara i det dåliga och destruktiva, utan även i det bra och positiva.
Vad väljer ni?
Lite måndagstips av en som verkligen vet vad det handlar om och som INTE kommer ge sig med att bli läkt!!
Jag lovar, det fungerar ;P 

Vet även att endel triggas av att jag skriver om sådant här.
Men det är bara ert egna val om ni vill läsa.
Bara er egna spegling av att nåt inte är bra inom er.

Hur mår ni nu?
Kan livet och ert mående bli bättre?
Känner ni glädje, positivitet och kärlek eller bara mörker och negativitet?
Skyller ni ert mående på andra eller skyller ifrån er och har ursäkter för all destruktivitet och beteenden?


Bara några tankar man kan tänka på..
Och jag försöker inte på något sätt vara något mer än någon annan eller tvinga på er någonting.
Triggas man så är det enbart något i er som inte är oki <3
Jag vill bara väl och har själv gått från ett djupt mörker under stor del av mitt liv till något underbart och glädjefyllt :)
Jag är på långa vägar inte klar än med mig själv, men jag lever nu ett helt nytt liv med brutna mönster och med en själ som jag faktiskt tycker om väldigt mycket för engångs skull.. mig själv :D

<3Love and Happiness 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar