söndag 21 december 2014

Nu är det jul här i vårt hus, julen är kommen...


Idag har varit en toppendag med besök av föräldrarna och lite julärenden är gjorda :)
Blev ett besök på "Saluhallen slakteriet" för att inhandla ekologisk nötfärs till julköttbullarna från "Stora Ekeby säteri" (de vann tv programmet "Sveriges skönaste gårdar")  och spanade på lite mer eko råvaror etc.
Vi äter inte alls så mycket rött kött här hemma, men till det vi äter känns det bra att köpa ekologiskt och från en gård här i staden :)
Kommer försöka sluta helt med det framöver har jag tänkt.. om det nu går att skippa goda köttbullar :D
Men är inte sugen som förr på kött och det är inte bra alls för mage och tarmar osv.
 

Efter dagens strapatser behöver nu min kropp vila en smula.
Vi gjorde lite jul hemma med granen på plats och mycket ljus och lyktor tända.
Vår stora konstgjorda gran ska skänkas till någon som behöver den bättre än vi.
Så är det någon som vet någon familj som är i nöd/kris och behöver en gran så skicka gärna ett meddelande till mig :)

Med glädje i kroppen och kärlek som vill ut myser jag ner mig och ser fram emot fina drömmar.
Vårkänslor sprudlar för livet!!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar