lördag 24 januari 2015

En hel drös filmtips...


Lysande film och helt i mitt tycke.
Tidigare liv möter vetenskapen... vackert!!
 

Den svenska filmen som b la blev nominerad till en Golden Globe som bästa utländska film.
Mycket intressant och psykologisk.. tyckte om den pga det.
 

Har alltid varit ett litet fan av Helena Bergström sen jag var yngre :D
Denna film var tänkvärd och där ser man vad tankens kraft kan åstadkomma.
Hur man kan börja må bra i sitt liv och med sig själv.
På något sätt kände jag igen mig själv i den.
Just det att man behöver hitta sig själv och bryta sina dåliga mönster..
Våga ta plats och tro på sig själv.
 

Underbar!!! Och de där ögonen...

Ja och tårarna flödade som vanligt... mycket fin film.


Underbar film om den framgångsrike fysikern Stephen Hawking´s och hans fru Jane´s liv.
Vad envishet och kämpande kan göra.. ingenting är omöjligt.
 

Jag tyckte denna var bra och stundvis frustrerande.. 
men ni kan nog förstå detta. 
 

Denna är också tänkvärd om att lära sig få ett positivt liv.
Mycket sådana filmer nu.. och helt rätt i dessa tider då så många mår dåligt och samhället ser ut som det gör.
 
 

Många tycker nog denna var för mysko.
Men jag förstår tanken bakom den och genom den kan man ändå förstå både kvinnan och mannen i en relation.
Man behöver kunna kommunicera och förstå varandra :)
 

Ännu en fängelse film kanske många tänker.
Men se lite djupare på problemen och hur människor med djupa ärr fungerar.
Vad en psykolog ska tänka på när de behandlar personer med våldstendenser och mycket ilska inombords.
Väldigt bra skådespel av flera :)
 


Heja ensamstående människor med barn!!
Vet precis hur de känner :D
Kärlek, problem och glädje.. en typisk tjejfilm ;)
  • The Invisible Women
  • The taking of Deborah Logan
  • And so it goes
  • Pojken med guldbyxorna (Just för att jag älskade serien som barn och att den ändå var lite tänkvärd) 
 Jag gillar som sagt filmer som är tänkvärda.. biografier..romantiska..vackra..skräck..spänning..komiska..
och mycket mer som jag inte får fram i ord just nu :)
   
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar