söndag 25 januari 2015

Vi skapar den riktiga lyckan...



Måste bara berätta vilken glädjefull fredag dottern och jag hade :))
Hur man med mindfulness, kbt och tankenskraft kan åstadkomma en tillvaro med fullständigt lycka av väldigt små ting i vardagen.

Vi är bägge ekonomiska och tänker ofta på när man går i en affär om man verkligen behöver det man tittar på och tänker köpa.
(Detta handlar ej om snålhet)
Denna materialism som finns i vårt samhälle gör skada både i naturen och för oss människor.
Ofta lägger vi tillbaka efter en andra fundering och det känns otroligt skönt både i hjärtat och i plånboken :D

I fredags var vi för att storhandla mat etc...
Att attraktionslagen fungerar vet jag redan och när jag tänkte på de matvaror vi behövde och jag önskade att vissa av dem skulle vara lite billigare än de var..
När vi då gick med vår inköpslista i högsta hugg och skulle ta våra inköp fick vi se att många av de som vi verkligen behövde var rabatt på och vissa stor sådan :D
Vi stod i affären och var alldeles uppspelta haha..
Sen flera av varorna fanns det bara precis det antal vi behövde kvar av.. magiskt :))
Vi hade tur hela dagen och det fortsatte gång på gång.
Folk måste trott vi var helt galna när vi var så glada för det lilla vardagliga som andra inte ens lägger märke till :D
Glad över att dottern lärt sig pengars värde.
Kan inte ha en bättre tonåring och hon fick lära sig detta tidigt.
Att kunna handskas med pengar rätt samt vad saker och ting kostade.
Hon är själv stolt över sig själv och vet att hon kommer klara sig bra när hon blir vuxen och flyttar till ett eget boende.

Sen fick vi även öva på att allt har en mening.
Det är riktigt nyttigt att se att besvikelser inte gör något, men att det kan vända och bli väldigt lyckat :)

Ja denna familj är knäpp, men jag är överlycklig över att vi börjar lära oss att se och känna på detta vis.
Det som så många strävar efter men har svårt att ta till sig.
Det gäller att gå emot samhällets normer och inse att man inte blir hälsosam och lycklig av att flyta på ytan.

Nu ska jag fortsätta skapa denna söndag och balansera min kropp och knopp.

<3 Kramar till er <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar