onsdag 4 februari 2015

Den stora känslan av kärlek...


Fullmånen är nära och igår kväll somnade jag tidigt och på bara några minuter.
Natten följdes av drömmar som b la innehöll kärlek och förlust.
Det var inte en jobbig dröm utan jag kände ändå en värme och självfallet kärlek.
Jag vaknade av en hel natts sömn och en skön känsla.
Tidigt, med lugnet som tidiga morgnar sprider är underbart.

Sen fick jag då syn på filmen.. en stark känslofylld och fin film om den där riktiga djupa kärleken mellan två själar.
Jag går helt upp i dessa känslor och minns hur det kändes.. tårarna rinner som floder utefter kinderna och en tacksamhet sköljer över mig att jag har fått känna.

Minns känslan när en het värme sköljde i bröstet av att se sin själsfrände i olika situationer..
Svettig efter arbete eller varma stunder.. i duschen då vattnet rann över ansiktet.. när man såg in i ögonen och kände hur man sögs allt djupare in i själen..
Här kommer alla sinnen till sin fulla rätt.
Närheten och att få röra med sina händer.. omfamningen.. doften.. känna och se varje del..
Varje stund drogs blicken till den själ man älskade och jag kände mitt leende spridas inom mig och hur stolt jag var över honom..
Att se in i varandras ögon är magiskt när man älskar någon så djupt.
Tacksamheten över att jag fick dela så fina känslor kommer alltid att finnas.

Under en livstid kan man ha flera relationer.
Men har man varit med om riktigt djup kärlek någon gång, en eller flera, så vet man om det dyker upp en sådan igen.
Därför känner jag att kärleken kommer när den gör det.
Ingen hast som så många gör och som man själv har varit med om.
Jag vet hur det känns och jag vill jättegärna känna så återigen.
Men om det blir eller ej får man se :)

Lova dig själv att inte gå in i en relation där känslor knappt finns för att du tror att det är rätt.
Visst kan ofta känslor fördjupas efter ett tag och genom att samtala mycket känner man om just den själen klickar med en själv.
Men att låtsas sårar bara.
Var ärlig mot dig själv och den andre, du vet när det är din själsfrände ;)

Nu ska jag stråla och fortsätta känna den underbara känslan av att älska djupt.
Önskar alla fick uppleva den stora kärleken.

<3 Love and Light
 
 

 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar