söndag 15 februari 2015

Det som betyder något för mig...


Här kör vi en utrensande Vilosöndag för läkning av halsont och diverse symptom med hjälp av ayurveda och aromaterapi :)
Varmt vatten som jag kör med dagligen = bäst för magen.
Ingefärste med citronsaft och tillsättning av honung vid 37 graders temperatur.. och lättsmält mat.
Och mer därtill då det är naturligt och det Bästa för kroppen.
Sol i sinne och sol i kropp och själ gäller här :D

Medans jag började se på en romantisk komedi och sedan en skräckis på datorn (japp samtidigt då jag under reklamen såg filmen på datorn ;) ) så kom så mycket till mig som jag ville skriva ner och dela med er :)
 
Dessa ord betyder allt för mig och de som ger mig livet <3

* Att vara rädd för döden är att vara rädd för livet.
* Att lyssna är att älska.
* Öppna ditt hjärta och lev i total sanning och lycka.
* Det finns inga hinder i sann Kärlek, och den är värd att slita för.
* Lycka är att vara sin egna bästa vän och kunna känna total lycka och sinnesro utan yttre objekt, aktivitet eller umgänge.

Har kommit dit att jag älskar mitt egna sällskap och mår bra av att bara vara, helt själv utan att ha något att göra.
Jag kan sitta och blunda och le för mig själv, hur allt känns så jäkla spännande. (Ursäkta svordomen)
Nuförtiden ska både barn och vuxna aktiveras eller ha sällskap varje sekund för att kunna känna glädje.
Vad hände på vägen.. varför har det blivit så här?
Varför låter vi våra barn vara med i en massa aktiviteter på fritiden samt att vi ger med oss varje gång de vill hitta på något "roligt" för att de har tråkigt?
Det skapar stress och de tillåts inte att komma till ro i sig själva.
Hur kommer de då bli som vuxna?
Vi "belönar" dem med snabbmat och socker i tron att de då blir lyckliga.
Gör vi dom då verkligen en tjänst och mår de då bättre?
Har sett väldigt dåliga exempel på detta och det gör så ont i mig.
Jag säger inte att det är dålig uppfostran, utan att detta samhälle matar oss med fel saker och information.
(Herregud, hur lätt är det att ha en "perfekt" uppfostran egentligen :D )
Jag förstår att alla bokstavskombinationer ökar bland människor...

Det som jag fick höra som barn; Man måste kunna ha tråkigt också, det förstår jag mer än någonsin idag.
Och jag tackar helhjärtat för att jag fick ha "tråkigt" ibland eller ganska ofta faktiskt.
Jag blev kreativ och inte mycket satts i händerna på mig som det oftast gör på barn idag.
Jag har själv tagit med detta till min dotter genom åren.
Det är vi själva som skapar hur vi vill må i livet.

De stora kärlekarna har jag mött ett par gånger, men tiden var ej rätt och vi var själva i kaos.. 

Den nästa stora, djupa och sanna kärleken kommer när den kommer och med en förhoppning att den personen då är stark nog att vilja jobba för den, och jag välkomnar den då med öppna armar <3
Jag vill jobba på mina brister och svagheter och jag hoppas någon vill utvecklas Med mig en dag :)

Finns inget bättre än livet och jag vill fortsätta att utvecklas... med Kärlek.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar